اسدی، مسعود؛ شیرعلیپور، اصغر؛ شکوری، زینب و محمد خانیف شهرام (1391). تحلیل فراشناخت درمان شناختی- رفتاری در درمان بیماران مبتلا به اختلال وسواس فکری؛ مجله علوم پزشکی دانشگاه شهید صدوقی یزد، 2(3)، 405-396.
استوار، صغری (1387). تبین نقش واسطهای توجه متمرکز بر خود، خودکارآمدی اجتماعی بر ارتباط بین اضطراب اجتماعی و سوگیرهای شناختی در نوجوانان. پایان نامه دوره دکتری روانشناسی تربیتی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه شیراز.
اسماعیلی، معصومه؛ احدی، حسن؛دلاور، علی و شفیع آبادی، عبدالله (1386). تاثیر آموزش مولفههای هوش هیجانی بر سلامت روان. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران(اندیشه و رفتار). 13(2)، 165-158.
اکبری، عباس (1392). پیش بینی بهزیستی روانی بر اساس مؤلفههای هوشهیجانی با واسطه گری تاب آوری در دانش آموزان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز.
پاشا شریفی، حسن (1394). روشهای تحقیق. دکتر حسن پاشا شریفی، دکتر نسترن شریفی، تهران. انتشارات سخن.
تاج پیکر، نرگس(1396). پیش بینی بهزیستی روانشناختی بر اساس هوشهیجانی و هوش اخلاقی. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی. دانشگاه ازاد اسلامی مرودشت.
جلالی، سیداحمد (1381). هوشهیجانی، فصلنامه تعلیم وتربیت، 18(1و2)، 83-67.
حکیمیان، فاطمه(1394). رابطه طرحوارههای ناسازگار اولیه و سبکهای دفاعی با هوشهیجانی دانش آموزان دختر. پایان نامه کارشناسی ارشد. رشته روانشناسی تربیتی. دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی.
خدا یاری فر، محمد عابدینی، یاسمین (1380) مقایسه کارایی روشهای شناخت - رفتار درمانگری و شناخت - رفتار درمانگری توام با دارو درمانی، در مبتلایان به اختلال وسواس فکری - عملی. مجله روانشناسی و علوم تربیتی، 1، 6، 79، 145.
سعادتی، هیمن و لشنی، لیلا(1390). رابطة هوش معنوی با راهبردهای مقابله با استرس. توانبخشی. 12(4)، 81-75.
سودی، احمد، 1392، بررسی رابطه جهت گیری دینی (درونی - بیرونی) با نشانههای وسواس فکری عملی و وسواس مذهبی با توجه به نقش میانجی همجوشی فکر - عمل - احساس مسئولیت افراطی و احساس گناه و نمونه غیر بالینی (تهران، دانشگاه شاهد).
صفوی، محبوبه؛ موسوی لطفی، سیده مریم و لطفی، رضا (1388). بررسی همیستگی بین هوشهیجانی و سازگاری عاطفی و اجتماعی در دانش امزان دختر پیش دانشگاهی شهر تهران87-1386، پژوهنده، 261-255.
فروید، زیگموند (1987). مکانیزمهای دفاعی روانی. ترجمه حبیب گوهری راد و محمد جوادی (1392). تهران. انتشارات رادمهر.
فرقدانی، آزاده(1383). بررسی میزان رابطه هوشهیجانی و سازگاری اجتماعی دانشجویان دختر دوره کارشناسی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی.
کریمی خرمی، مریم(1396). رابطه مهارتهای زندگی و هوشهیجانی با صمیمیت زناشویی. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی. دانشگاه ازاد اسلامی مرودشت.
محمدیان، میثم(1390). بررسی و تعیین سهم نشخوارگری فکری، بدشکلی بدنی و وسواس بیاختیاری در پیش بینی نشانههای افسردگی در دانشجویان. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علوم تحقیقات.
مرادی، مرضیه (1396). مقایسه باورهای فراشناختی، طرحوارههای ناسازگار اولیه و تنظیم هیجان در بیماران مبتلا به وسواس و افراد بهنجار. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی. دانشگاه آزاد اسلامی ارسنجان.
References
Akbari, A. (2013). Predicting Psychological Well-Being Based on Emotional Intelligence Components with the Mediating Role of Resilience in Students. Master's Thesis, Shiraz University. (In Persian)
Asadi, M., Shirali Poor, A., Shokouhi, Z., & Mohammadi Khanifar, S. (2012). Analyzing Metacognition in Cognitive-Behavioral Therapy in the Treatment of Patients with Obsessive-Compulsive Disorder. Journal of Medical Sciences, Shahid Sadoughi University of Medical Sciences, 2(3), 396-405. (In Persian)
Atalay, H., Atalay, F., Karahan, D., & Caliskan, M. (2008). Early Maladaptive Schemas Activated in Patients with Obsessive-Compulsive Disorder: A Cross-Sectional Study. International Journal of Psychiatry in Clinical Practice, 12(4), 268-279.
Clark, D. A. (2003). Cognitive-Behavior Therapy for OCD. New York: The Guilford Press.
Esmaili, M., Ahadi, H., Dalvand, A., & Shafieabadi, A. (2007). The Effect of Emotional Intelligence Components on Mental Health. Iranian Journal of Clinical Psychology and Psychiatry, 13(2), 158-165. (In Persian)
Estvar, S. (2008). Explaining the Mediating Role of Self-Focused Attention, Social Self-Efficacy on the Relationship between Social Anxiety and Cognitive Biases in Adolescents. Doctoral Dissertation, Faculty of Psychology and Educational Sciences, Shiraz University. (In Persian)
Evans, D. W., & Leckman, J. F. (2006). Origins of Obsessive-Compulsive Disorders: Developmental and Evolutionary Perspective. Development and Psychopathology, 72, 321-332.
Extremera, N., & Fernandez, P. (2005). Perceived Emotional Intelligence and Life Satisfaction: Predictive and Incremental Validity Using the Trait Meta-Mood Scale. Personality and Individual Differences, 39, 937-948.
Farghadani, A. (2004). Investigating the Relationship between Emotional Intelligence and Social Adaptation in Female Bachelor Students. Master's Thesis, Alameh Tabatabai University. (In Persian)
Freeston, M. H., & Ladouceur, R. (1997). The Cognitive Behavioral Treatment of Obsessions: A Treatment Manual. Unpublished manuscript, École de Psychologie, Université Laval, Québec, Canada.
Freud, S. (1987). The Mechanisms of Psychological Defense. Tehran: Radmehr Publication. (In Persian)
Hakimian, F. (2015). The Relationship between Early Maladaptive Schemas and Defense Mechanisms with Emotional Intelligence in Female Students. Master's Thesis, Islamic Azad University, Central Tehran Branch. (In Persian)
Harris, A. E., & Curtin, L. (2002). Parental Perception of Early Maladaptive Schema Depressive Symptoms in Young Adults. Cognitive Therapy and Research, 26, 405-416.
Jalali, S. A. (2002). Emotional Intelligence. Education and Training Quarterly, 18(1-2), 67-83. (In Persian)
Johnston, C., Dorahy, M. J., Courtney, D., Bayles, T., & O'Kane, M. (2009). Dysfunctional Schema Modes, Childhood Trauma, and Dissociation in Borderline Personality Disorder. Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, 40(2), 248-255.
Karimi Khormi, M. (2017). The Relationship between Life Skills and Emotional Intelligence with Marital Intimacy. Master's Thesis, Islamic Azad University, Marvdasht. (In Persian)
Khodayarifar, M. A. (2001). Comparison of the Effectiveness of Cognitive-Behavioral Therapy and Cognitive-Behavioral Therapy Combined with Medication in Patients with Obsessive-Compulsive Disorder. Journal of Psychology and Educational Sciences, 1(6), 145-179. (In Persian)
Kim, J. E., Lee, S. W., & Lee, S. J. (2014). Relationship between Schemas and Symptom Dimension in Patients with Obsessive-Compulsive Disorder. Psychiatry Research, 215, 134-140.
Lobbestael, J., Arntz, A., & Sieswerda, S. (2005). Schema Modes and Childhood Abuse in Borderline and Antisocial Personality Disorders. Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, 36(3), 240-253.
Lochner, C., Seedat, S., Dutoit, P. L., Neziroglu, F., Niehaus, D. J., H., & Sandler, R. (2005). Obsessive Compulsive Disorder and Trichotillomania: A Phenomenological Comparison. BMC Psychiatry, 5, 1-10.
Mohammadyan, M. (2011). Investigating and Determining the Contribution of Cognitive Distortions, Body Dysmorphic Disorder, and Compulsive Obsessions to the Prediction of Depression Symptoms in Students. Master's Thesis, University of Sciences and Research. (In Persian)
Moradi, M. (2017). Comparison of Metacognitive Beliefs, Early Maladaptive Schemas, and Emotional Regulation in Patients with Obsessive-Compulsive Disorder and Normal Individuals. Master's Thesis, Islamic Azad University, Arsanjan. (In Persian)
Pasha Sharifi, H. (2015). Research Methods. Tehran: Sokhan Publication. (In Persian)
Pinto-Gouveia, I., Castilho, P., Galhardo, A., & Cunha, M. (2006). Early Maladaptive Schemas and Social Phobia. Cognitive Therapy and Research, 30, 571-584.
Saadati, H., & Lashani, L. (2011). The Relationship between Spiritual Intelligence and Coping Strategies. Rehabilitation, 12(4), 75-81. (In Persian)
Sadock, N. J., Kaplan, H. I., & Sadock, V. A. (2007). Kaplan & Sadock's Synopsis of Psychiatry: Behavioral Sciences/Clinical Psychiatry (10th ed.). Lippincott Williams & Wilkins.
Safavi, M., Mousavi Lotfi, S. M., & Lotfi, R. (2009). Examining the Consistency between Emotional Intelligence and Emotional and Social Adjustment in Pre-University Female Students in Tehran. Researcher, 261-255. (In Persian)
Salkovskis, P. M., & Harrison, J. (1984). Abnormal and Normal Obsessions: A Replication. Behavior Research and Therapy, 22, 549-552.
Salkovskis, P. M., & Wahl, K. (2003). Treating Obsessional Problems Using Cognitive-Behavioural Therapy. In M. Reinecke & D. A. Clark (Eds.), Cognitive Therapy Across the Lifespan: Theory, Research and Practice (pp. 138-171). Cambridge, UK: Cambridge University Press.
Salovey, P., & Grewal, D. (2005). The Science of Emotional Intelligence. Current Directions in Psychological Science, 14(6).
Schmidt, N. B., Junior Young, J. E., & Telch, M. J. (1995). The Schema Questionnaire.
Soudi, A. (2013). Investigating the Relationship between Religious Orientation (Internal-External) and Cognitive and Religious Obsessions Considering the Mediating Role of Thought-Action Fusion and Excessive Responsibility and Guilt. Doctoral Dissertation, Shahid Beheshti University. (In Persian)
Tajpikar, N. (2017). Predicting Psychological Well-Being Based on Emotional Intelligence and Moral Intelligence. Master's Thesis, Islamic Azad University, Marvdasht. (In Persian)
Trimidad, D. R., Unger, J. B., Chou, C. P., & Johnson, A. (2004). The Protective Association of Emotional Intelligence with Psychosocial Smoking Risk Factors for Adolescents. Personality and Individual Differences, 36, 945-954.