اخوان خرازی، مریم.، و رمضانی، محمد آرش. (1401). بررسی رابطه بین صمیمیت جنسی، تنظیم هیجان و سبکهای دلبستگی. دوفصلنامه مطالعات روانشناختی نوجوان و جوان. ۳(۲)، ۴۱-۵۶.
دهقانی، سحر.، فرهنگی، عبدالحسن.، و رحمانی، محمدعلی. (1401). مقایسه اثر بخشی آموزش گروهی اصلاح الگوی تعامل والد -فرزند و برنامه کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی بر نشانههای نارسایی توجه/ فزون کنشی و اختلال نافرمانی در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی و کمبود توجه همراه با اختلال نافرمانی مقابله ای. دوفصلنامه مطالعات روانشناختی نوجوان و جوان. ۳(۲)، ۲۳۹-۲۵۴.
ذوالفقاری، حمید.، بیگدلی، ایمان الله.، مشهدی، علی.، و غنائی چمن آباد، علی. (1401). نیمرخ عصب روانشناختی اختلال وسواس فکری جبری: یافتههای حاصل از مدلسازی معادلات ساختاری. دوفصلنامه مطالعات روانشناختی نوجوان و جوان. ۳(۲)، ۳۱۴-۳۲۶.
سیدابراهیمی، سیدعلی اصغر. (1401). اثربخشی درمان مبتنی بر ذهن آگاهی و مثبت اندیشی بر تنظیم هیجان و مکانسیمهای دفاعی افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی در بهبود ترومای پس از آسیب مغزی. سنجش و پژوهش در مشاوره کاربردی. ۴ (۱)، ۱۳-۲۲.
گلی، زهرا سادات.، میرصفی فرد، لیلا سادات.، و اخباری، فهیمه. (1399). اثربخشی برنامه کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر بهبود ذهن آگاهی و ابراز وجود در دانشجویان مبتلا به اضطراب اجتماعی. دوفصلنامه مطالعات روانشناختی نوجوان و جوان. ۱(۱): ۲۶۴-۲۷۶.
یداللهی اردستانی، شیرین.، شکیب، نیلوفر.، و یوسفی، سارا. (1401). اثربخشی شناخت درمانی هیجان مدار بر انعطاف پذیری شناختی و نشخوار فکری نوجوانان مبتلا به وسواس فکری عملی. دوفصلنامه مطالعات روانشناختی نوجوان و جوان. ۲(۱):۱۶۰-۱۷۰.
یزدان، کیوان.، خسروی، صدر الله.، و چین آوه، محبوبه. (1401). پیش بینی رفتارهای خودجرحی براساس رابطه والد – فرزند و تنظیم هیجانی در نوجوانان. دوفصلنامه مطالعات روانشناختی نوجوان و جوان. ۳(۲)، ۲۲۷-۲۳۸.
References
Akhavan Kharazi, M., Ramezani, M. A. (2022). Investigating the relationship between sexual intimacy, emotion regulation and attachment styles. Jayps, 3(2), 41-56. (In Persian)
Allexandre, D., Neuman, A., Hunter, J., Morledge, T., & Roizen, M. (2012). P02. 63. Efficacy of an 8-week online mindfulness stress management program in a corporate call center. BMC Complementary and Alternative Medicine, 12(1), 1-11.
American Psychiatric Association: DSM-V Development. (2016). Retrieved from: http:// www.dsm5.org/pages/default.aspx.
Balzarotti, S., John, O. P., & Gross, J. J. (2010). An Italian adaptation of the emotion regulation questionnaire. European journal of psychological assessment.
Blakey, S. M., Abramowitz, J. S., Reuman, L., Leonard, R. C., & Riemann, B. C. (2017). Anxiety sensitivity as a predictor of outcome in the treatment of obsessive-compulsive disorder. Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, 57, 113-117.
Dehghani, S., Farhangi, A. H., & Rahmani, M. A. (2022). Comparison of the effectiveness of group training to modify the parent-child interaction pattern and the stress reduction program based on mindfulness on the symptoms of attention deficit/hyperactivity disorder and defiant disorder in children with attention deficit hyperactivity disorder and oppositional defiant disorder. Journal of Adolescent and Youth Psychological Studies, 3(2), 239-254. (In Persian)
Dollar, J. M., & Calkins, S. D. (2020). Emotion regulation and its development.
Don, B. P., Roubinov, D. S., Puterman, E., & Epel, E. S. (2022). The role of interparental relationship variability in parent–child interactions: Results from a sample of mothers of children with autism spectrum disorder and mothers with neurotypical children. Journal of Marriage and Family, 84(4), 982-1001.
Ebrahimi, S. S. A. (2022). The effectiveness of mindfulness-based therapy and positive thinking on emotion regulation and defense mechanisms in people with borderline personality disorder in improving post-traumatic brain injury. Journal of Assessment and Research in Applied Counseling, 4(1), 13-22. (In Persian)
Francesconi, M., Flouri, E., & Harrison, A. (2022). Decision-making difficulties mediate the association between poor emotion regulation and eating disorder symptoms in adolescence. Psychological Medicine, 1-10.
Goli, Z. S., Mirseifi Fard, L. A. S., & Akhbari, F. (2020). The Effectiveness of the Mindfulness-Based Stress Reduction Program in Improving Mindfulness and Assertiveness in Students with Social Anxiety. Journal of Adolescent and Youth Psychological Studies, 1(1), 264-276. (In Persian)
Gross, J. J. (Ed.). (2013). Handbook of emotion regulation. Guilford publications.
Gross, J. J., & John, O. P. (2003). Individual differences in two emotion regulation processes: implications for affect, relationships, and well-being. Journal of personality and social psychology, 85(2), 348.
Kabat-Zinn, J. (2013). Mindfulness-based interventions in context: Past, present, and future. Clinical Psychology: Science and Practice, 10, 144–156.
Kayser, R. R., Haney, M., Raskin, M., Arout, C., & Simpson, H. B. (2020). Acute effects of cannabinoids on symptoms of obsessive‐compulsive disorder: A human laboratory study. Depression and anxiety, 37(8), 801-811.
Kwekkboom, K. L., Cherwin, C. H., Lee, J. W., & Wanta, B. (2010). Mind- body treatment for pain- fatigue- sleep disturbance symptom cluster in person with cancer. Journal of Pain and Symptom Management, 39, 1, 126-138.
Lebow, J. L., & Lebow, J. (2008). Twenty- first century psychotherapies contemporary approaches to theory and practice, publication: Wiley.
McCann, J. T. (2009). Obsessive-compulsive and negativistic personality disorders. Oxford text book of psychopathology, 671-691.
Morne, N. E., Lynchcs Greco, C. M., Tindle, H. A., & Weiner, D. K. (2008). The effectivenees of mindfulness meditaton on older adult with choronic pain, Qualitative navrative analysis of diary entries. Journal Pain, 5, 500-505.
Nila, K., Holt, B. D.V., Ditzen, B., & Raab, C. A. (2016). Mindfulness-based stress reduction (MBSR) enhances distress tolerance and resilience through changes in mindfulness. Mental Health & Prevention, (4), 36–41.
Renshaw, K. D., Chambless, D. L., & Thorgusen, S. (2017). Expressed emotion and attributions in relatives of patients with obsessive-compulsive disorder and panic disorder. The Journal of nervous and mental disease, 205(4), 294.
Song, Y., & Lindquist, R. (2015). Effects of mindfulness-based stress reduction on depression, anxiety, stress and mindfulness in Korean nursing students. Nurse Education Today. 35, 86-90.
Vicheva, P., Butler, M., & Shotbolt, P. (2020). Deep brain stimulation for obsessive-compulsive disorder: A systematic review of randomised controlled trials. Neuroscience & Biobehavioral Reviews, 109, 129-138.
Yazdan, K., Khosravi, S., & Chinaveh, M. (2022). Prediction of self-injurious behaviors based on parent-child relationship and emotional regulation in adolescents. Jayps, 3(2), 227-238. (In Persian)
Zolfaghari, H., Bigdeli, I., Mashhadi, A., & Ghanaeei Chaman Abadi, A. (2022). Neuropsychological profile of obsessive-compulsive disorder: findings from structural equation modeling. jayps 2022; 3(2), 314-326. (In Persian)