اسرافیلی تازه کند محمدیه، هاجر. (1398). طراحی و آزمون علّی رابطه سبک زندگی اسلامی، خردمندی و هوش اخلاقی با گرایش به رفتار پرخطر با نقش واسطه ای بهزیستی روانشناختی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه محقق اردبیلی.
بهرامی، محمدامین.، اصمی، مریم.، فاتح پناه، آزاده.، دهقانی تفتی، عارفه.، و احمدی تهرانی، غلامرضا. (1391). سطح هوش اخلاقی اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد. مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، 5 (6): 88-75.
جلالی، داریوش.، آقایی، اصغر.، طالبی، هوشنگ.، و مظاهری، محمدعلی. (1393). مقایسه اثربخشی آموزش شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بومی (MBCT) و آموزش شناختی – رفتاری بر نگرش های ناکارآمد و عواقب شغلی کارکنان. مجله تحقیقات علوم شناختی و رفتاری، 2 (1):19-5.
جهان، فائزه.، و نوقابی، رسول. (1398). تاثیر آموزش ذهن آگاهی بر هوش اخلاقی، هوش معنوی و خرد در سالمندان. مجله مطالعات ناتوانی، 9 (17): 25-10.
رحیمی، زینب. (1398). بررسی رابطه رشد اخلاقی با خردمندی با میانجیگری هوش اخلاقی و هوش هیجانی در دانشجویان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
عطارنیا، احمد.، شعله کار، شیما.، و شوقی، بهزاد. (1397). تاثیر رهبری تحول آفرین بر خرد سازمانی با نقش میانجی فرهنگ سازمانی در دانشگاه آزاد اسلامی (مورد مطالعه: شهر تهران). مجله مدیریت فرهنگ سازمانی، 16 (3): 724-695.
گودرزی، رقیه. (1399). تبیین خردمندی بر اساس هوش موفق و هوش اخلاقی در بین دانشجویان دانشگاه سمنان: الگوی معادلات ساختاری. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه سمنان.
References
Anālayo, B. (2021). Relating equanimity to mindfulness. Mindfulness, 1-10.
Ardelt, M. (2003). Empirical assessment of a three-dimensional wisdom scale. Research on aging, 25(3), 275-324.
Ardelt, M. (2011). The measurement of wisdom: a commentary on Taylor, Bates, and Webster's comparison of the SAWS and 3D-WS. Experimental aging research, 37(2), 241-255.
Aybek, E. C., Çavdar, D., & Özabacı, T. M. N. (2015). University students’ moral judgment and emotional intelligence level: A model testing. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 191, 2740-2746.
Bierly, P. E., Kessler, E. H., & Christensen, E. W. (2000). Organizational learning, knowledge and wisdom. Journal of organizational change management.
Bohlmeijer, E., Prenger, R., Taal, E., & Cuijpers, P. (2010). The effects of mindfulness-based stress reduction therapy on mental health of adults with a chronic medical disease: a meta-analysis. Journal of psychosomatic research, 68(6), 539-544.
Carpenter, J. K., Sanford, J., & Hofmann, S. G. (2018). The Effect of a Brief Mindfulness Training on Distress Tolerance and Stress Reactivity. Behavior Therapy.
Chen, Z., Allen, T. D., & Hou, L. (2020). Mindfulness, empathetic concern, and work–family outcomes: A dyadic analysis. Journal of Vocational Behavior, 119, 103402.
Cox, S. S., Bennett, R. J., Tripp, T. M., & Aquino, K. (2012). An empirical test of forgiveness motives' effects on employees' health and well-being. Journal of occupational health psychology, 17(3), 330.
Glück, J., & Bluck, S. (2013). The MORE life experience model: A theory of the development of personal wisdom. In The scientific study of personal wisdom (pp. 75-97). Springer, Dordrecht.
Grossmann, I., Weststrate, N. M., Ardelt, M., Brienza, J. P., Dong, M., Ferrari, M., ... & Vervaeke, J. (2020). The science of wisdom in a polarized world: Knowns and unknowns. Psychological Inquiry, 31(2), 103-133.
Hays, J. M. (2008). Dynamics of organisational wisdom.
Hofmann, S. G., & Gómez, A. F. (2017). Mindfulness-based interventions for anxiety and depression. Psychiatric Clinics, 40(4), 739-749.
Jaurequi, M. E. (2019). Adult Attachment and Mindfulness on Mental Health: A Systematic Research Synthesis. Journal of Relationships Research, 10.
Jeffery, A. J., & Shackelford, T. K. (2018). Moral positions on publishing race differences in intelligence. Journal of Criminal Justice, 59, 132-135.
MacBeth, A., & Gumley, A. (2012). Exploring compassion: A meta-analysis of the association between self-compassion and psychopathology. Clinical psychology review, 32(6), 545-552.
Maher, E. L., & Cordova, J. V. (2019). Evaluating equanimity: Mindfulness, intimate safety, and relationship satisfaction among meditators. Couple and Family Psychology: Research and Practice, 8(2), 77.
North, A., & Poschl, T. (2003). Healthy, wealthy, and wise? Tests for direct causal paths between health and socioeconomic status. Journal of econometrics, 112(1), 3-56.
Rowley, J. (2006). What do we need to know about wisdom?. Management decision.
Siegel, J. (2010). Second dialect acquisition. Cambridge University Press.
Smith, C. (2019). The Effect Of Mindfulness On Short-Term Memory In Teenagers.
Toprak, M., & Karakus, M. (2018). Teachers' Moral Intelligence: A Scale Adaptation into Turkish and Preliminary Evidence. European Journal of Educational Research, 7(4), 901-911.
Zhou, L., Lin, Y., Li, W., Du, J., & Xu, W. (2020). Mindfulness, attachment, and relationship satisfaction among heterosexual college student couples: An actor-partner interdependence model analysis. Current Psychology, 1-10.