ابوالمعالی الحسینی، خدیجه. (1399). پیامدهای روانشناختی و آموزشی بیماری کرونا در دانشآموزان و راهکارهای مقابله با آنها. فصلنامه روان شناسی تربیتی، 16(55): 193-157
احمدی حکمتی کار، امیرحسین.، و ملانوری شمسی، مهدیه (1399). اثرات فعالیت ورزشی با رعایت پروتکلهای بهداشتی بر شاخصهای ایمونولوژیک در دوران شیوع بیماری کووید ۱۹: مروری روایتی. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک، ۲۳ (۵) :۵۸۴-۶۰۳
افراشته، سیما.، علی محمدی، یوسف.، و سپندی، مجتبی. (1399). نقش جداسازی، قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی در مهار اپیدمی کووید-19. مجله طب نظامی، 22(2 ): 210-211.
پرستش، محمد.، و مرادی، جلیل. (1399). راهنمای فعالیتهای بدنی در خانه برای مقابله با ویروس جدید کرونا (کووید ۱۹). مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک، ۲۳ (۵) :۶۳۲-۶۴۵ .
جهانگشت، خدیجه. (1399). انگ اجتماعی: از پیامدهای اجتماعی ابتلا به کووید-۱۹. مجله طب دریا، ۲(۱): ۵۹-۶۰
حیدریانی، لیلا.، کرامتی مقدم ،مجید.، و کرامتی مقدم، محسن. (1400) پیامدهای روان شناختی کرونا ویروس: ارائه راهکارهای پیشنهادی. مجله علمی پژوهشی یافته، ۲۳ (1): 55-63
شهیاد، شیما.، و محمدی، محمدتقی.(1399). آثار روانشناختی گسترش بیماری کووید-۱۹ بر وضیعت سلامت روان افراد جامعه: مطالعه مروری. مجله طب نظامی، ۲۲ (۲): ۱۸۴-۱۹۲.
صفانیا، علی محمد.، و برهمند، رها. (1399). ارزیابی اثرات ویروس کرونا در صنعت ورزش. فصلنامه روان شناسی تربیتی، 16(55): 135-123.
فرزان، فرزام.، و ناصری، زینب. (1399). نگاهی به پیامدهای بیماری کووید ۱۹ بر ورزش دانش آموزان: ارائه راهکار برای ارتقا سلامت. ارتقای بهداشت نظامی، ۱ (۲): ۶۱-۶۷ .
محرابیان، قباد.، شفیع نیا، پروانه.، حیدری نژاد، صدیقه.، و مهدی پور، عبدالرحمان. (1395). تأثیر برنامه منتخب، بازی بومی و فعالیترایج مراکز پیش دبستانی بر رشد حرکتی و اجتماعی کودکان 6 ساله. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، 12(24): 172-163.
محمدی آشتیانی.، خدیجه السادات.، خلجی، حسن.، و بهرامی، علیرضا. (1393). مقایسه رشد حرکتی دختران چاق/ اضافه وزن و وزن طبیعی 9-12 ساله ناحیه 2 شهر اراک. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، 10(20):94-85.
منوچهری نژاد، محسن.، همتی نژاد، مهر علی.، شریفیان، اسماعیل.، و رحمتی، محمد مهدی. (1395). واکاوی نقش عوامل زمینهای (خانواده و همسالان، مدرسه و رسانه) در نهادینه سازی فرهنگ ورزش در کودکان و نوجوانان. یک مطالعه کیفی. مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 5 (1): 95-83.
References
Adhikari, S. P., Meng, S., Wu, Y. J., Mao, Y. P., Ye, R. X., Wang, Q. Z., ... & Zhou, H. (2020). Epidemiology, causes, clinical manifestation and diagnosis, prevention and control of coronavirus disease (COVID-19) during the early outbreak period: a scoping review. Infectious diseases of poverty, 9(1): 1-12.
Bapuji, H., de Bakker, F. G., Brown, J. A., Higgins, C., Rehbein, K., & Spicer, A. (2020). Business and Society Research in Times of the Corona Crisis. Journal Business & Society, 59(61): 1067-1078.
Boone, E., & Leadbeater, B. (2006). Game on: Diminishing risks for depressive symptoms in early adolescence through positive involvement in team sports. Journal of Research on Adolescence, 16(1): 79–90.
Brett G. Toresdahl, M D. Irfan M. Asif M D. (2020) Coronavirus Disease 2019 (COVID-19): Considerations for the Competitive Athlete. Sport health ,12 (3): 10-15.
Brooks SK, Webster RK, Smith LE, Woodland L, Wessely S, Greenberg N, et all. (2020). The psychological impact of quarantine and how to reduce it: rapid review of the evidence. The Lancet.
Eime RM, Young JA, Harvey JT, Charity MJ, Payne WR. (2013). A systematic review of the psychological and social benefits of participation in sport for children and adolescents: Informing development of a conceptual model of health through sport. Int J Behav Nutr Phys Act,10(98):1-21.
Findlay, C. F., & Coplan, R. J. (2008). Come out and play: Shyness in childhood and the benefits of organized sports participation. Canadian Journal of Behavioural Science, 40: 153–161.
Gaya, A. R., Silva, P., Martins, C., Gaya, A., Ribeiro, J. C., & Mota, J. (2011). Association of leisure time physical activity and sports competition activities with high blood pressure levels: Study carried out in a sample of Portuguese children and adolescents. Child: Care, Health and Development, 37: 329–334
Haible, S., Volk, C., Demetriou, Y., Höner, O., Thiel, A., & Sudeck, G. (2020). Physical activity-related health competence, physical activity, and physical fitness: analysis of control competence for the self-directed exercise of adolescents. International journal of environmental research and public health, 17(1): 39.
Holt, N., Kingsley, B., Tink, L., & Scherer, J. (2011). Benefits and challenges associated with sport participation by children and parents from low-income families. Psychology of Sport and Exercise, 12(5): 490–9.
Hughes l, Leavey G. (2012). Setting the Bar: Athetes and Vulnerability to Mentall Illness. Br J Psychi, 6(2), 91-106.
Mclntosh K.( 2020). CoronaVirou Disease 2019 (Covid-19). Hirsch MS (Ed).Uptodate. Last Updated : 9-14.
Mikkelsen, K., Stojanovska, L., Polenakovic, M., Bosevski, M., & Apostolopoulos, V. (2017). Exercise and mental health. Maturitas, 106: 48-56.
Miller, K. E., Melnick, M. J., Barnes, G. M., Farrell, M. P., & Sabo, D. (2005). Untangling the links among athletic involvement, gender, race, and adolescent academic outcomes. Sociology of Sport Journal, 22: 178–193.
Moeini, B. A. B. A. K., Rahimi, M. O. T. A. L. E. B., Hazaveie, S. M., Allahverdi Pour, H., Moghim Beigi, A., & Mohammadfam, I. (2010). Effect of education based on trans-theoretical model on promoting physical activity and increasing physical work capacity. J Mil Med, 12(3): 123-30.
Pender NJ, Bar-Or O, Wilk B, Mitchell S. Self-efficacy and perceived exertion of girls during exercise. Nurs Res 2002; 51(2): 86-91
Ratten, V. (2020). Coronavirus disease (COVID-19) and sport entrepreneurship. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 1-10.
Ren L L, Wang Y M , Wu Z Q, Xiang Z C Guo L, Xu, T. (2020). Identification of a novel coronavirus causing severe pneumonia in human: a descriptive study. Chin Med J (Engl). May, 5(1): 9-16.
Valois, R., Umstattd, M., Zullig, K., & Paxton, R. (2008). Physical activity behaviors and emotional self-efficacy: Is there a relationship for adolescents? Journal of School Health, 78(6): 321–27.
Zarrett, N., Fay, K., Li, Y., Carrano, J., Phelps, E., & Lerner, R. (2009). More than child's play: Variable and pattern-centered approaches for examining effects of sport participation in youth development. Developmental Psychology, 45(2): 368–82.