انوری، محمد حسن (1395). اثربخشی درمان گروهی پذیرش و تعهد (اکت) بر پذیرش درد و اضطراب مرتبط با درد و شدت درد در بیماران مبتلا به درد مزمن. مجله دانشکده پزشکی اصفهان. 22: 295 – 285.
رضاپور میرصالح، یاسر.، بهجت منش، علی.، و تولایی، سید وحید (۱۳۹۵). نقش اختلال استرس پس از سانحه ثانویه و تابآوری در انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان فرزند جانباز. طب جانباز، ۸ (۴): ۲۲۵-۲۳۳.
رضاپور، یاسر.، احمدیاردکانی، زهرا.، و شیری، مصطفی (1396). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر عملکرد تحصیلی فرزندان جانبازان. مجله طب جانباز، 10 (1): 39-33.
سعادتی شامیر، ابوطالب.، و صانعی حمزانلویی، رقیه (1396). رابطه باورهای هوشی و انگیزش پیشرفت با یادگیری خودتنظیمی در دانشآموزان دارای والدین جانباز بالای 40%. مجله طب جانباز، ۹ (۴): ۲۰۵-۲۱۰.
صدری دمیرچی، اسماعیل.، و اسدی شیشه گران، سارا (1395). اثربخشی برنامه مهارتهای هیجانی- اجتماعی بر کنترل خشم و توانایی حل مسئله اجتماعی در فرزندان جانبازان. مجله علمی پژوهشی طب جانباز، ۸ (۴): ۲۰۹-۲۱۵.
قرهباغی، فاطمه (1390). بررسی نظریه سیستم خانواده بوون دریک نمونه ایرانی. مجله روانپزشکی و علوم رفتاری ایران. 5 (1), 5 -12.
قرهباغی، فاطمه.، بشارت، محمدعلی.، رستمی، رضا.، و لواسانی، غلامعلی (1394). تمایزیافتگی و نشانههای اضطراب مزمن در سیستم هیجانی خانواده: طراحی و بررسی اثربخشی مداخلهای بر اساس نظریه سیستمهای خانواده بوون. فصلنامه مشاوره و رواندرمانی خانواده، 5(1): 22- 35.
غیرتی، انسیه.، شعبانیفر، آرزو.، اخلاقی، محبوبه.، و نوشین، پیمان (1395). رابطه مهارتهای ارتباطی با سلامت روان در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد. مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی، 55: 61-.72.
کیانی، مجید.، شیروانی، طهماسب.، و خندان، اسماعیل (1393). ارتباط بین خود متمایزسازی و سلامت روانی در جانبازان و معلولین. طب جانباز. 6(۴): ۱۶۳-۱۶۹
گل پاشا، رضا.، و شکوه، فرزانه (1396). تأثیر آموزش هوش هیجانی بر پرخاشگری و سازگاری اجتماعی، عاطفی دانش آموزان دارای اختلالات هیجانی. مطالعات ناتوانی، 7(13): 19-33.
ملاحی، مریم.، و نیک نژادی، فرزانه (۱۳۹۵). اثربخشی مهارتهای مثبتاندیشی بر بهبود رابطه پدر جانباز و دختر وی. طب جانباز، ۸ (۳): ۱۳-۱۴۰.
مؤمنی، خدا مراد.، و علی خوانی، مصطفی (1392). رابطه عملکرد خانواده، تمایزیافتگی خود و تابآوری با استرس، اضطراب و افسردگی در زنان متأهل شهر کرمانشاه، فصلنامه مشاوره و رواندرمانی خانواده. 3 (2): 297-320.
نوری، لیلا.، حقیقت، سارا.، و عاشوری، جمال (1396). تأثیر گروهدرمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر سازگاری اجتماعی و عاطفی دانشجویان پرستاری، مجله پژوهش پرستاری، 12(5)، 51 – 57.
References
Hayes, S. C. (2004). Acceptance and commitment therapy, relational frame theory, and the third wave of behavioral and cognitive therapies. Behavior therapy, 35(4), 639-665.
Hor, M., & Manshaee, G. R. (2017). Effectiveness of acceptance and commitment therapy on mental health of the patients with type 2 diabetes in the city of Isfahan. Iranian Journal of Diabetes and Metabolism, 16(6), 309-316.
Kim, D., & Son, C. (2016). Effects of acceptance and commitment therapy (ACT) on social anxiety, rejection sensitivity and acceptance of social anxiety disorder-prone college students. The Korean journal of clinical psychology, 35(35), 101-119.
Mirzaeidoostan, Z., Zargar, Y., & Zandi Payam, A. (2019). The effectiveness of acceptance and commitment therapy on death anxiety and mental health in women with HIV in Abadan city, Iran. Iranian Journal of Psychiatry and Clinical Psychology, 25(1), 2-13.
Shahsavari, Z., & Mirdrikoondari, R. (2017). The effect of teaching communication skills with the religious approach on selfesteem and mental health. J Psycho and Relig, 36-8.
Yang, S. Y., & Shin, H. K. (2013). Effects of acceptance and commitment therapy on psychological acceptance, psychological well-being, depression and suicidal ideation of depressed college students. Korean Journal of Clinical Psychology, 32(4), 761-782.