رحیمی، چنگیز.، سجادی، مریم.، محمدی، نورالله.، و خرمایی، فرهاد. (1393). تاثیر روش رابطه درمانی بر کاهش نشانگان در کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای. فصلنامه کودکان استثنایی، 14(3)، 31-46
فرامرزی، سالار.، عابدی، احمدی.، و قنبری، آمنه. (1391). تاثیر آموزش الگوی ارتباطی مادران بر کاهش نشانگان اختلال نافرمانی مقابله ای (ODD) فرزندان. مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، 34(2)، 79-90
پژوهی نیا، شیما.، اسکندری، حسین.، برجعلی، احمد.، دلاور، علی.، و معتمدی، عبدالله. (1398). تدوین و اعتباریابی برنامه آموزش شناخت اجتماعی و تعیین اثربخشی آن بر نشانه های نافرمانی مقابله ای در کودکان 7 تا 9 سال. فصلنامه علوم اعصاب شفای خاتم، 8(1)، 11-20.
نصرتی، مریم.، نعمتطاوسی، محترم. (1399). اثربخشی بازیدرمانگری مبتنی بر رابطه والد-کودک بر تعارض والد-کودک و خودکارآمدی والدگری مادران. سنجش و پژوهش در مشاوره کاربردی، 2(1): 87-104
نینان، مایکل؛ درایدن، ویندی. (1394). راهنمای سریع شناخت درمانی. ترجمه زهرا اندوزف، تهران: انتشارات ارجمند. (سال انتشار اثر به زبان اصلی، 2006).
References
Gadow, K. M., Sprafkin, J. (1994). Child Symptom Inventories manual. Stony Brook, NY: Checkmate Plus.
Kaplan, H., Sadock, B. (2005). Synopsis of Psychiatry. Tehran: Arjmand Publication.
Barkley, A. (1997). Defiant children: A clinician's manual for assessment and parent training. New York, Guilford Pub.
Szentivanyi, D., & Balazs, J. (2018). Quality of life in children and adolescents with symptoms or diagnosis of conduct disorder or oppositional defiant disorder. Ment Health Prev, 10: 1-8. 6.
Folino, A. (2011). The effects of antecedent exercise on students’ aggressive and disruptive behaviors: exploratory analysis of temporal effects and mechanism of action. PhD thesis. University of Toronto. Department of Human Development and Applied Psychology.
Kim- Cohen, J., Caspi, A., Moffi, T. T., Harrington, H., Milne, B. J., & Poulton, R. (2003). Prior juvenile diagnoses in adults with mental disorder: Developmental follow-back of a prospective-longitudinal cohort. Arch Gen Psychiatry, 60: 709-17.
Martel, M. M. (2019). The Clinician’s guide to oppositional defiant disorder: symptoms, assessment, and treatment. Elsevier Science.
Whitney, A., Brammer, B., & Steve, S. (2012). Impairment in Children With and Without ADHD: Contributions From Oppositional Defiant Disorder and Callous-Unemotional Traits. Journal of Attention Disorders, 16, 535-543.
Hayes. S. C. (2004). An acceptance and commitment therapy, relational frame theory, and the third wave of behavioral and cognitive therapies. Behavior therapy, 35, 639-665.
Barlow, D.H. (2002). Anxiety and its disorders: the nature and treatment of anxiety and panic. New York: Guilford press.
Herbert, j. D., & Forman, E. M (Eds.). (2011). Acceptance and mindfulness in cognitive behavior therapy Hoboken, NJ: Wiley.
Hayes, S. C,. Levin, M., Plump, J. (2011). Acceptance and commitment therapy and contextual behavioral science: Examining the progress of a distinctive model of behavioral and cognitive therapy. Behavioral therapy.
Arch .J. & Craske, M. G. (2008). An acceptance and commitment therapy and cognitive behavioral therapy for anxiety disorder: Different treatment, similar mechanisms? Clinical Psychology: Science and Practice, 15(4), 263- 279.
Dimidjian, S. & Dobson, K. S.(2003). Processes of change in cognitive therapy. In m. A. Reinbeck & D. A. Clark (Eds). Cognitive therapy across the lifespan: theory, research and practice (PP.477- 506). Cambridge, UK: Cambridge University press.
Hayes, S. C., Strosahl, K., & Wilson, K. G. (1999). Acceptance and Commitment therapy: Anexperien approachto behavior chang. Newyork: Guil Ford press.
Kabat - Zinn, J. (1994). Wherever you go there you are. NEW YORK: Hyperion.
Hayes SC, Luoma JB, Bond FW, Masuda A, Lillis J. (2006). Acceptance and commitment therapy: model, processes and outcomes. Behav Res Ther 2006; 44(1): 1-25.
Freeman, A. (2005). Encyclopedia of cognitive behavior therapy .New York : Springer press.
Dobson, K. (2010). Handbook of cognitive- behavior therapy. New York : Guilford press.
Leahy, R. (2013). Contempoary cognitive therapy . New York : Guiford press