حسینیان، بنتالهدی سادات.، نیلی، محمدرضا.، و شریفیان، فریدون. (1399). بررسی تطبیقی ابعاد برنامههای توسعه حرفهای معلمان ابتدایی در ایران و کشورهای منتخب، فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی، 14(49): 73-90
شیخالاسلامی کندلوسی, علی.، کیالاشکی، مهدیه.، مرادی، مسلم.،. و دهواری، سیف. ( 1397). پیشبینی اثربخشی معلمان بر اساس سطح نیازها و صلاحیتهای حرفهای در معلمان دوره ابتدایی شهرستان نوشهر. اولین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی ایران، تهران: مرکز بینالمللی همایشها و سمینارهای توسعه پایدار علوم جهان اسلام.
شعبانی، حسن. (1395). مهارتهای آموزشی: روشها و فنون تدریس. تهران: نشر سمت
صافی، احمد. (۱۳۸۸). سیمای معلم، تکریم شخصیت، صلاحیتها، مهارتها، خاطرات و تجارب کارکنان. چاپ پنجم، تهران: انجمن اولیا و مربیان.
عالمیان، وحید. (۱۳۸۹). طرح تدوین صلاحیتهای علمی و حرفهای معلم در نظام جمهوری اسلامی ایران. وزارت آموزشی و پرورش.
عسگری متین، سجاد.، و کیانی، غلامرضا. (1398). الگوی معیار صلاحیت حرفهای معلمی در تراز جمهوری اسلامی ایران، فصلنامه تعلیم و تربیت، 34(2): 9-30
غنیزاده گرایلی، مهری.، جعفری، پریوش.، و قلیقورچیان، نادر. (1396). شناسایی ابعاد و سنجش وضعیت مؤلفههای بهسازی دبیران دبیرستان های استان تهران. مدیریت مدرسه، 5(2): 12-150
قایدی, حسن.، دوست بین، فیروزه.، عالی نژاد، مرضیه.، و راهپیما، سجاد. (1397). تأثیر صلاحیت حرفهای بر عملکرد شغلی معلمان. کنفرانس ملی اندیشه های نوین و خلاق در مدیریت،حسابداری مطالعات حقوقی و اجتماعی، خوی، دانشگاه آزاد اسلامی زرقان - آموزش عالی علامه خویی وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری
مشایخی, منصوره.، و منصوریان، فرخنده. (1396). چهارچوبی برای صلاحیتهای حرفهای معلمان دوره ابتدایی. اولین کنفرانس ملی پژوهشهای نوین ایران و جهان در روانشناسی و علوم تربیتی، حقوق و علوم اجتماعی، شیراز، دانشگاه علمی کاربردی شوشتر.
ملکی، حسن. (۱۳۸۴). صلاحیتهای حرفه ی معلمی. تهران: انتشارات مدرسه.
میرکمالی، سیدمحمد.، نارنجی ثانی، فاطمه.، و اسدی، سینا. (1398). ارزیابی وضعیت صلاحیتهای حرفهای معلمان از دیدگاه مدیران، فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت مدرسه، 7(3): 69-86
References
Andrews, H. (2019). Time to bite the bullet on removing incompetent Teachers. Leadership in Education, 8(1), 1-13.
Bakar, R. (2018). The influence of professional teachers on Padang vocational school students' achievement. Kasetsart Journal of Social Sciences. journal homepage:
http://www.elsevier.com/locate/kjss.
Blömeke, S. (2017). Modelling teachers' professional competence as a multi-dimensional construct. Editors: Sonia Guerriero
Bodine R. Romijn, Pauline L. Slot, & Paul P.M. Leseman. (2020). Increasing teachers’ intercultural competences in teacher preparation programs and through professional development: A review. Teaching and Teacher Education. journal homepage:
www.elsevier.com/locate/tate.
Grauf, C. A. (2015). Principal's Perceptions of Incompetent Teachers: Incidence Rates, Characteristics, and Barriers to Dismissal in Missouri. Theses and Dissertations. University of Arkansas, Fayettevill: 1-158.
Kew, B. (2015). A study of the relationship between students' participation in the UCT Commerce Faculty's Education Development Unit and their graduate attributes (Master's thesis, University of Cape Town).
Lee, john chi kin , Wing po ,Lam & Yuk yung Li. (2003). Teachers Evaluation and Effectiveness in Hong Kong: Issues and Challenges, Journal of Personnel in Education, 17(1): 66-72
Olga V. Legankovaa, & Tatyana, M. (2016). Teacher's professional gaming competence as a condition for preschool education quality enhancement. Procedia - Social and Behavioral Sciences 233: 88 – 90
Rubens, A., Schoenfeld, G. A., Schaffer, B. S., & Leah, J. S. (2018). Self-awareness and leadership: Developing an individual strategic professional development plan in an MBA leadership course. The International Journal of Management Education, 16(1): 1-13.