امین پور، ح؛ زاهدی، ر؛ اروج یار، م. (1394). بررسی تاثیر ترس از موفقیت و مهارتهای ذهن آگاهی بر شادی و نشاط دانشجویان،کنفرانس ملی پژوهشهای کاربردی در علوم تربیتی وروانشناسی و آسیبهای اجتماعی ایران،تهران.
بدری، ر؛ رشیدزاده، ع؛ فتحی آذر، ا؛ هاشمی، ت. (1398). اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودگردان فراشناختی بر تابآوری و اهمالکاری تحصیلی.فصلنامه علمی نوآوریهای آموزش، 18(1) ، 158-139.
تقیپور، ف؛ رشیدی، ع؛ حجت خواه، م. (1396). اثربخشی آموزش ذهنآگاهی مبتنی بر کاهش استرس، بر اهمالکاری تحصیلی و کمالگرایی در دانشجویان دختردانشگاه لرستان، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه رازی.
حامدی، ع؛ شهیدی، ش؛ خادمی، ع. (1392). اثربخشی ذهن آگاهی و مشاوره کاهش آسیب بر پیشگیری از عود مجدد مصرف مواد مخدر. فصلنامه اعتیاد، 28،117-102.
رحیمی، ل؛ احمدیان، ح؛ مسلمی، ب؛ قادری، ناصح و محمد خوشرویی(1393). تأثیر آموزش ذهن آگاهی مبتنی بر کاهش استرس، برکاهش اهمال کاری پرستاران شهرستان مریوان.مجله علوم پزشکی زانکو مریوان،15 (46)، 29-39.
رستم اوغلی، ز؛ موسی زاده، ت؛ رضا زاده، ب؛ رستم اوغلی، س. (1392). نقش اهمال کاری ، خودتنظیمی و باورهای فراشناختی در پیش بینی اختلال خلقی دانش آموزان دختر دبیرستان. مجله روانشناسی مدرسه ، 2 (3) ، 180-188.
سلطانیزاده، ه؛ اسدزاده، ح؛ ابراهیم قوام، ص؛ سعدیپور، ا. (1397). بررسی اثربخشی آموزش ذهنآگاهی بر اهمالکاری تحصیلی در دو گروه دانشآموزان با اضطراب امتحان بالا و پایین، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی.
شیخ الاسلامی، ع؛ درتاج، ف؛ دلاور، ع؛ ابراهیمی قوام، ص. (1393). تاثیر آموزش برنامه ی کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر تعلّل ورزی دانش آموزان.فصلنامه روانشناسی تربیتی،10(34) ، 109-94.
شعبانی، م؛ رنجبر سودجانی، ی. (1397). اثربخشی درمان کاهش استرس مبتنی بر ذهن اگاهی بر کاهش رفتارهای پرخطر و تکانشگری نوجوانان.نشریه رویش روانشناسی. 8.،30-17.
شهنی ییلاق، م؛ بساکنژاد، س. (1396). بررسی رابطهی انواع راهبردهای خودابـزاری با نشانگان وانمودگرایی. دو ماهنامهی دانشـور رفتار،25، 74-61.
صمدزاده، ا؛ صالحی، م؛ بنی جمالی، ش ا؛ احدی، ح. (1397). مقایسه اثربخشی درمان شناختی رفتاری با ذهن اگاهی بر رواندرستی بیماران مبتلا به دیابت نوع دو. مجله علوم روانشناختی. 17 (68)،499-490.
فتاحی، ن؛ حسینی، س ح ر؛ پورحمیدی، م؛ حسینی، س. (1394). تاثیر آموزش و تمرین تکنیک ذهن آگاهی بر افزایش تمرکز و توجه، دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی،25-18.
فلاحیان، م؛ حاتمی، ح ر؛ احدی، ح؛ اسدزاده، ح. (1398). مقایسه اثربخشی آموزش واقعیت درمانگری و شناخت درمانگری مبتنی بر ذهن آگاهی بر بلوغ عاطفی نوجوانان.مجله علوم روانشناختی،18(78)، 667-673.
یوسفی، ع ر؛ اورکی، م؛ زارع، م؛ ایمانی، س. (1392). ذهن آگاهی واعتیاد :اثربخشی ذهن آگاهی برکاهش استرس،اضطراب وافسردگی درسومصرف کنندگان مواد .اندیشه ورفتار روانشناسی بالینی،27، 17-28.
References
Berger, K. S. (2003). The developing person through childhood and adolescence. Macmillan.
Brown, K. W., & Ryan, R. M. (2003). The benefits of being present: mindfulness and its role in psychological well-being. Journal of personality and social psychology, 84(4), 822.
Cope, L. M., Martz, M. E., Hardee, J. E., Zucker, R. A., & Heitzeg, M. M. (2019). Reward activation in childhood predicts adolescent substance use initiation in a high-risk sample. Drug and alcohol dependence, 194, 318-325.
Dantchev, S., & Wolke, D. (2019). Sibling bullying at 12 years and high‐risk behavior in early adulthood: A prospective cohort study. Aggressive behavior, 45(1), 18-32.
Dunning, D. L., Griffiths, K., Kuyken, W., Crane, C., Foulkes, L., Parker, J., & Dalgleish, T. (2019). Research Review: The effects of mindfulness‐based interventions on cognition and mental health in children and adolescents–a meta‐analysis of randomized controlled trials. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 60(3), 244-258.
Fagan, A. A., & Novak, A. (2018). Adverse childhood experiences and adolescent delinquency in a high-risk sample: A comparison of white and black youth. Youth violence and juvenile justice, 16(4), 395-417.
Ferrari, J. R. (1991). Compulsive procrastination: Some self-reported characteristics. Psychological reports, 68(2), 455-458.
Gansner, M., Belfort, E., Cook, B., Leahy, C., Colon-Perez, A., Mirda, D., & Carson, N. (2019). Problematic internet use and associated high-risk behavior in an adolescent clinical sample: results from a survey of psychiatrically hospitalized youth. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 22(5), 349-354.
Garland, E. L., Gaylerd, G & Fredrickson, L.(2014). Positive Reappraisal mediatesthe stress-reductive effects of mindfulness: An upward spiral process. Mindfulness, 2, 59- 67.
George, M. J., Russell, M. A., Piontak, J. R., & Odgers, C. L. (2018). Concurrent and subsequent associations between daily digital technology use and high‐risk adolescents’ mental health symptoms. Child development, 89(1), 78-88.
Gillman, A. S., Yeater, E. A., Feldstein Ewing, S. W., Kong, A. S., & Bryan, A. D. (2018). Risky sex in high-risk adolescents: associations with alcohol use, marijuana use, and co-occurring use. AIDS and Behavior, 22(4), 1352-1362.
Juan-Pablo, G., & Stefan, M. (2004, November). Sexual risk behavior among adolescence: the role of socioeconomic and demographic household characteristics. In Global Forum for Health Research.
Kumpfer, K. L., & Magalhães, C. (2018). Strengthening families program: An evidence-based family intervention for parents of high-risk children and adolescents. Journal of Child & Adolescent Substance Abuse, 27(3), 174-179.
MacDonald, H. Z., & Baxter, E. E. (2017). Mediators of the relationship between dispositional mindfulness and psychological well-being in female college students. Mindfulness, 8(2), 398-407.
Marsh, H. W. (2014). Academic self-concept: Theory, measurement, and research. In Psychological Perspectives on the Self, Volume 4 (pp. 71-110). Psychology Press.
Momtazi, S., & Rawson, R. A. (2010). Substance abuse among Iranian high school students. Current opinion in psychiatry, 23(3), 221.
Ramasubramanian, S. (2017). Mindfulness, stress coping and everyday resilience among emerging youth in a university setting: a mixed methods approach. International Journal of adolescence and youth, 22(3), 308-321.
Rawlett, K., & Scrandis, D. (2015). Mindfulness based programs implemented with at-risk adolescents. Open Nursing Journal, 9(1), 82-88.
Rosenzweig, S., Greeson, J. M., Reibel, D. K., Green, J. S., Jasser, S. A., & Beasley, D. (2010). Mindfulness-based stress reduction for chronic pain conditions: variation in treatment outcomes and role of home meditation practice. Journal of psychosomatic research, 68(1), 29-36.
Segal, Z. V., Teasdale, J. D., & Williams, J. M. G. (2004). Mindfulness-Based Cognitive Therapy: Theoretical Rationale and Empirical Status.
Smith, T. M. E., & Wessel, M. T. (2011). Alcohol, drugs, and links to sexual risk behaviors among a sample of Virginia college students. Journal of drug education, 41(1), 1-16.
Sokolowska, J. (2009). Behavioral, cognitive, affective, and motivational dimensions of academic procrastination among community college students: AQ methodology approach. Fordham University.
Vøllestad, J., Sivertsen, B., & Nielsen, G. H. (2011). Mindfulness-based stress reduction for patients with anxiety disorders: Evaluation in a randomized controlled trial. Behaviour research and therapy, 49(4), 281-288.
Williams, M. J., McManus, F., Muse, K., & Williams, J. M. G. (2011). Mindfulness‐based cognitive therapy for severe health anxiety (hypochondriasis): An interpretative phenomenological analysis of patients’ experiences. British Journal of Clinical Psychology, 50(4), 379-397.
Wong, S., Mak, W. W., Cheung, E. Y., Ling, C. Y., Lui, W. W., Tang, W. K., ... & Ma, H. S. (2011). A randomized, controlled clinical trial: the effect of mindfulness-based cognitive therapy on generalized anxiety disorder among Chinese community patients: protocol for a randomized trial. BMC psychiatry, 11(1), 1-6.
Yusainy, C., & Lawrence, C. (2014). Relating mindfulness and self-control to harm to the self and to others. Personality and Individual Differences, 64, 78-83.