برغمدی، مرضیه.، اسدی، جوانشیر.، و موسی زاده، حسن. (1396). بررسی تاثیر ذهن آگاهی بر سلامت روان در نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست در شهر گرگان. مجله اصول بهداشت روانی، 19 (3): 183-174.
شریفی جندانی، حمیدرضا.، مهکی، فرهاد.، و عباسی، بیتا. (1397). اثربخشی آموزش برنامه کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر شادکامی مادران نوجوان کم توان ذهنی. مجله رویش روانشناسی، 7 (8): 334-323.
علی آبادی، محمدرضا.، شاره، حسین.، و توزنده جانی، حسن. (1399). اثربخشی طرحواره درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر افسردگی، اضطراب و ناامیدی زنان خیانت دیده: یک کارآزمایی بالینی تصادفی شده. مجله دانشکده علوم پزشکی نیشابور، 8 (2): 19-6.
قدم پور، عزت اله.، مرادی زاده، سیروس.، و شاه کرمی، محمد. (1397). اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر افزایش شادکامی و بهبود کیفیت زندگی سالمندان. مجله روان شناسی پیری، 4 (1): 38-27.
قربانعلی زاده، مسعود.، مقدم زاده، علی.، و جعفری، عیسی. (1396). اثربخشی طرحواره درمانی و معنادرمانی بر اضطراب مرگ در افراد مبتلا به خودبیمارپنداری. مجله پژوهش های روانشناسی بالینی و مشاوره، 7 (1): 14-2.
کیانی، زینب.، و مظاهری، مهرداد. (1397). بررسی مقایسه ای احساس شادکامی دانش آموزان دختر و پسر دوره متوسطه دوم شهرستان زاهدان. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 15 (31)، 216-199.
نریمانی، محمد.، آریاپوران، سعید.، ابوالقاسمی، عباس.، و احدی، بتول. (1389). مقایسه اثربخشی آموزش های ذهن آگاهی و تنظیم هیجان بر سلامت روان جانبازان شیمیایی. مجله روانشناسی بالینی، 2 (4): 71-61.
هاشمی، سیداسماعیل.، و ماهور، حسین. (1395). اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر شادکامی دانش آموزان. مجله پژوهش های روان شناسی بالینی و مشاوره، 6 (2): 120-111.
ولی زاده پورکانی، مهدی. (1398). اثربخشی ذهن آگاهی بر نظم جویی شناختی هیجانی و سلامت روان دانش آموزان مدارس سمپاد. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علم و هنر یزد.
References
Adler, M. D., Dolan, P., & Kavetsos, G. (2017). Would you choose to be happy? Tradeoffs between happiness and the other dimensions of life in a large population survey. Journal of Economic Behavior & Organization, 139, 60-73.
Alfalah, A. A., & Alganem, S. A. (2019). The impact of construal level on happiness, hope, optimism, life satisfaction, and love of life: A longitudinal and experimental study. Australian Journal of Psychology.
Bennike, I. H., Wieghorst, A., & Kirk, U. (2017). Online-based mindfulness training reduces behavioral markers of mind wandering. Journal of Cognitive Enhancement, 1(2), 172-181.
Bhatia, V., & Davila, J. (2017). 27 Mental Health Disorders in Couple Relationships. Foundations for Couples' Therapy: Research for the Real World, 268.
Brown, K. W., & Ryan, R. M. (2003). The benefits of being present: mindfulness and its role in psychological well-being. Journal of personality and social psychology, 84(4), 822.
Choi-Kain, L. W., & Gunderson, J. G. (2008). Mentalization: Ontogeny, assessment, and application in the treatment of borderline personality disorder. American Journal of Psychiatry, 165(9), 1127-1135.
Doomen, L. (2018). The effectiveness of schema focused drama therapy for cluster C personality disorders: An exploratory study. The Arts in Psychotherapy, 61, 66-76.
Goessmann, K., Ibrahim, H., Saupe, L. B., Ismail, A. A., & Neuner, F. (2019). The contribution of mental health and gender attitudes to intimate partner violence in the context of war and displacement: Evidence from a multi-informant couple survey in Iraq. Social Science & Medicine, 237, 112457.
Hofmann, S. G., & Gómez, A. F. (2017). Mindfulness-based interventions for anxiety and depression. Psychiatric clinics, 40(4), 739-749.
Jessica, S. (2020). Hearing Impairment and Mental Health Among Married Couples. The Journals of gerontology. Series B, Psychological Sciences and Social Sciences.
Lindsay, E. K., & Creswell, J. D. (2017). Mechanisms of mindfulness training: Monitor and Acceptance Theory (MAT). Clinical Psychology Review, 51, 48-59.
Luhmann, M., Necka, E. A., Schönbrodt, F. D., & Hawkley, L. C. (2016). Is valuing happiness associated with lower well-being? A factor-level analysis using the Valuing Happiness Scale. Journal of research in personality, 60, 46-50.
McConville, J., McAleer, R., & Hahne, A. (2017). Mindfulness training for health profession students—the effect of mindfulness training on psychological well-being, learning and clinical performance of health professional students: a systematic review of randomized and non-randomized controlled trials. Explore, 13(1), 26-45.
Morone, N. E., Lynch, C. S., Greco, C. M., Tindle, H. A., & Weiner, D. K. (2008). “I felt like a new person.” The effects of mindfulness meditation on older adults with chronic pain: qualitative narrative analysis of diary entries. The journal of pain, 9(9), 841-848.
Petkari, E., & Ortiz-Tallo, M. (2018). Towards youth happiness and mental health in the United Arab Emirates: The path of character strengths in a multicultural population. Journal of Happiness Studies, 19(2), 333-350.
Petter, M., McGrath, P. J., Chambers, C. T., & Dick, B. D. (2014). The effects of mindful attention and state mindfulness on acute experimental pain among adolescents. Journal of Pediatric Psychology, 39(5), 521-531.
Pugh, M. (2015). A narrative review of schemas and schema therapy outcomes in the eating disorders. Clinical psychology review, 39, 30-41.
Rapp, I., & Stauder, J. (2020). Mental and Physical Health in Couple Relationships: Is It Better to Live Together?. European Sociological Review, 36(2), 303-316.
Roddy, M. K., Rhoades, G. K., & Doss, B. D. (2020). Effects of ePREP and OurRelationship on low-income couples’ mental health and health behaviors: A randomized controlled trial. Prevention Science, 1-11.
Sanko, J., Mckay, M., & Rogers, S. (2016). Exploring the impact of mindfulness meditation training in pre-licensure and post graduate nurses. Nurse education today, 45, 142-147.
Slutsky, J., Chin, B., Raye, J., & Creswell, J. D. (2019). Mindfulness training improves employee well-being: A randomized controlled trial. Journal of occupational health psychology, 24(1), 139.
Tang, Y. Y., Tang, R., & Gross, J. (2019). Promoting psychological well-being through an evidence-based mindfulness training program. Frontiers in Human Neuroscience, 13, 237.
Taylor, C. D., Bee, P., & Haddock, G. (2017). Does schema therapy change schemas and symptoms? A systematic review across mental health disorders. Psychology and Psychotherapy: Theory, Research and Practice, 90(3), 456-479.
Van Den Broek, E., Keulen-de Vos, M., & Bernstein, D. P. (2011). Arts therapies and schema focused therapy: A pilot study. The Arts in Psychotherapy, 38(5), 325-332.
Witkiewitz, K., Marlatt, G. A., & Walker, D. (2005). Mindfulness-based relapse prevention for alcohol and substance use disorders. Journal of cognitive psychotherapy, 19(3), 211-228.
Young, J. E., Klosko, J. S., & Weishaar, M. E. (2003). Schema therapy. New York: Guilford, 254.