آقابابایی، ناصر.، فراهانی، حجتالله.، و فاضلی مهرآبادی، علیرضا. (1389). سنجش قدردانی در دانشجویان و طلاب؛ بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه قدردانی. مطالعات اسلام و روانشناسی، 4(6): 75-88.
آقایی، صدیقه.، و یوسفی، زهرا. (1396). اثربخشی آموزش کیفیت زندگی درمانی بر کاهش استرس والدینی و ابعاد آن در بین مادران کودکان ناتوان هوشی. خانواده پژوهی، 13(50): 237-250.
آقایی، صدیقه.، و یوسفی، زهرا. (1396). تأثیر درمان مبتنی بر کیفیت زندگی بر بهبود سرمایه روانشناختی و ابعاد آن در مادران کودکان کمتوان ذهنی. فصلنامه سلامت روان کودک، 4(2): 49-59.
اقلیما، مصطفی.، و ابراهیم نجفآبادی، اعظم. (1390). بررسی تأثیر میزان سرمایه فرهنگی در میزان احساس شادی زنان جوان (15 - 24 ساله) در شهر اصفهان. جامعهپژوهی فرهنگی، 2(1)، 1-24.
تقوی لاریجانی، ترانه.، نیکبخت نصرآبادی، علیرضا.، یونس پور، شیما.، و عرشیها، مرجان سادات. (1397). بررسی تاثیر آموزش رویکرد کیفیت زندگی درمانی بر ابعاد بهزیستی ذهنی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران. پژوهش پرستاری، ۱۳(۳): ۲۷-۳۳.
زارع، حسین. (1396). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد در بهبود انعطاف پذیری و همجوشی شناختی. شناخت اجتماعی، 6(1)، 121-130.
سعیدمنش، محسن.، و عزیزی، مهدیه. (1396). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر میزان پذیرش و سبکهای دفاعی والدین کودکان اوتیسم با مکانیسم دفاعی انکار. مطالعات ناتوانی، 7(13)، 1-7.
سلیمی سودرجانی، ماهره.، و یوسفی، زهرا. (1396). تأثیر آموزش سبکهای والدگری مبتنی بر پذیرش و تعهد به مادران بر اضطراب جدایی و نافرمانی کودکان. فصلنامه سلامت روان کودک، 4(2): 104-115.
عطایی، عصمت السادات.، و یوسفی، زهرا (1395). بررسی اثر آموزش کیفیت زندگی درمانی بر افزایش قدردانی زنان سرپرست خانوار. اولین کنفرانس ملی پژوهشهای نوین در روانشناسی،مشاوره و علوم تربیتی،اهواز.
موحدی، زینب.، و فخری، محمدکاظم. (1393). مقایسه کارکرد خانواده و سلامت روان والدین کودکان دارای لکنت زبان و والدین کودکان عادی. فصلنامه تسنیم تندرستی، 4 :45-37.
نجفی، محمود.، دهشیری، غلامرضا.، دبیری، سولماز.، شیخی، منصوره.، و جعفری، نصرت. (1391). خصوصیات روانسنجی نسخهی فارسی پرسشنامه شادکامی آکسفورد در دانشجویان. فصلنامهی اندازهگیری تربیتی، 10(3): 55-74.
نریمانی، محمد.، عباسی، مسلم.، ابوالقاسمی، عباس.، و احدی، بتول. (1392). مقایسه اثربخشی آموزش پذیرش/تعهد با آموزش تنظیم هیجان بر سازگاری دانشآموزان دارای اختلال ریاضی. مجله ناتوانیهای یادگیری، 2(4): 176-154.
نقیبی، سیده حمیده.، سعیدی، زهرا.، و خزائی، فاطمه. (1397). اثربخشی آموزش گروهی مبتنی بر بهبود کیفیت زندگی بر امیدواری و شادکامی افراد مبتلا به سرطان. مجله پژوهشهای مشاوره، 65: 29-4.
واعظی، سمانه.، اکبر نتایجبیشه، کلثوم.، و فخری، محمدکاظم. (1399). اثربخشی گروهدرمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تنظیم هیجان، سرمایه روانشناختی و راهبردهای مقابلهای دانشجویان. مجله تازههای علوم شناختی، 22(4): 46-55.
هنرپروران، نازنین. (1393). بررسی اثر بخشی رویکرد پذیرش و تعهد (ACT) بر بخشش و سازگاری زناشویی زنان آسیب دیده از خیانت همسر. فصلنامه علمی- پژوهشی زن و جامعه، 5(19): 135-150.
یوسفی، زهرا.، و سبحانی، مریم. (1397). اثربخشی آموزش کیفیت زندگی درمانی (QOLT) بر فرسودگی شغلی و ابعاد آن در کارکنان زن. مشاوره شغلی و سازمانی، 9(30)، 10-37.
References
American Psychiatric Association. (1995). Association, AP Diagnostic and statistical manual of mental disorders. Arlington, VA, US.
Carroll, A. J., Christon, L. M., Rodrigue, J. R., Fava, J. L., Frisch, M. B., & Serber, E. R. (2020). Implementation, feasibility, and acceptability of quality of life therapy to improve positive emotions among patients with implantable cardioverter defibrillators. Journal of behavioral medicine, 43(6), 968-978.
Chuan, C. L., & Penyelidikan, J. (2006). Sample size estimation using Krejcie and Morgan and Cohen statistical power analysis: A comparison. Jurnal Penyelidikan IPBL, 7(1), 78-86.
Demirtaş, A. S. (2020). Optimism and happiness in undergraduate students: Cognitive flexibility and adjustment to university life as mediators. Anales De Psicología/Annals of Psychology, 36(2), 320-329.
Domínguez-Jiménez, J. A., Campo-Landines, K. C., Martínez-Santos, J. C., Delahoz, E. J., & Contreras-Ortiz, S. H. (2020). A machine learning model for emotion recognition from physiological signals. Biomedical signal processing and control, 55, 101646.
Emmons, R. A., McCullough, M. E., & Tsang, J.-A. (2003). The assessment of gratitude. In S. J. Lopez & C. R. Snyder (Eds.), Positive psychological assessment: A handbook of models and measures (pp. 327–341). American Psychological Association
Frisch, M. B. (2005). Quality of life therapy: Applying a life satisfaction approach to positive psychology and cognitive therapy. John Wiley & Sons.
Hayes, S. C., Levin, M. E., Plumb-Vilardaga, J., Villatte, J. L., & Pistorello, J. (2013). Acceptance and commitment therapy and contextual behavioral science: Examining the progress of a distinctive model of behavioral and cognitive therapy. Behavior therapy, 44(2), 180-198.
Hills, P., Argyle, M. (2001). Happiness, introversion- extraversion and happy introvert. Personality and Individual Differences. 30, 595-608.
Humeniuk, E., & Tarkowski, Z. (2016). Parents’ reactions to children’s stuttering and style of coping with stress. Journal of fluency disorders, 49, 51-60.
Kasila, K., Vainio, S., Punna, M., Lappalainen, P., Lappalainen, R., Kaipainen, K., & Kettunen, T. (2020). Individual differences in processes of lifestyle changes among people with obesity: an acceptance and commitment therapy (ACT) intervention in a primary health care setting. Primary Health Care Research & Development, 21.
McCullough, M. E., Emmons, R. A., & Tsang, J. A. (2002). The grateful disposition: a conceptual and empirical topography. Journal of personality and social psychology, 82(1), 112. Hills, P., & Argyle, M. (2002). The Oxford Happiness Questionnaire: a compact scale for the measurement of psychological well-being. Personality and individual differences, 33(7), 1073-1082.
McCullough, M. E., Kimeldorf, M. B., & Cohen, A. D. (2008). An adaptation for altruism: The social causes, social effects, and social evolution of gratitude. Current directions in psychological science, 17(4), 281-285.
Muthuri, R. N. D. K., Senkubuge, F., & Hongoro, C. (2020). Determinants of happiness among healthcare professionals between 2009 and 2019: a systematic review. Humanities and Social Sciences Communications, 7(1), 1-14.
Senf, K., & Liau, A. K. (2013). The effects of positive interventions on happiness and depressive symptoms, with an examination of personality as a moderator. Journal of Happiness Studies, 14(2), 591-612.
Williams, L. A., & Bartlett, M. Y. (2015). Warm thanks: Gratitude expression facilitates social affiliation in new relationships via perceived warmth. Emotion, 15(1), 1.