احمدی، سمیه.، حیدری، محمود.، باقریان، فاطمه.، و کشفی، عبدالرسول. (1395). نوجوانی و تحول معنا: مقایسه منابع و ابعاد معنای زندگی در دختران و پسران نوجوان. مطالعات روان شناسی بالینی، 6(23)، 149-177.
ارشاد سرابی، رزیتا.، هاشمی رزینی، هادی.، و عبداللهی، محمدحسین. (1396). مقایسه تنیدگی والدگری، سبکهای والدگری، و حل مسئله اجتماعی مادران کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم، نارسایی توجه/فزون کنشی و بهنجار. فصلنامه سلامت روان کودک، ۴(۴)، ۱۷۹-۱۶۵.
بشکار.، مسلم.، نیک منش، زهرا.، و کهرازئی، فرهاد. (1400). اثربخشی آموزش خوشبینی بر ادراک شایستگی و کیفیت زندگی دانش آموزان ابتدایی. آموزش پرستاری، ۱۰(۶)، ۷۶-۶۵.
بهرامی، اعظم. (1395). تدوین یک مدل بومی فرزندپروری مثبت بر پایه شادی و تأثیر آموزش بر اساس این مدل بر شادی، سلامت، خودکارآمدی و رابطه والد-فرزندی دختران 12 تا 14 سال در قم. پایان نامه دکتری دانشگاه اصفهان.
جعفری، لعیا.، حجازی، مسعود.، جلیلی، اکبر.، و صبحی، افسانه. (1400). تعیین نقش میانجی معنای تحصیلی در رابطه بین خوشبینی تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان. فصلنامه سلامت روان کودک، ۸(۱)، ۲۶-۱۴.
حمزه گردشی، زینب.، مرزبند، رحمت الله.، شاه حسینی، زهره.، و عزیزی، مرضیه. (1398). مولفههای مرتبط با معنای زندگی در نوجوانان: یک مطالعه مروری. تعالی بالینی، ۹(۲): ۳۷-۲۸.
ذاکری، حمیدرضا.، و یوسفی، فریده. (1399). اثربخشی آموزش مثبتنگر بر احساس معنا در زندگی و لذت همراه با تأنی در دانشآموزان دوره متوسط دوم. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 17(37)، 76-53.
رحیمی، مریم.، اکرمی، ناهید.، و قمرانی، امیر. (1400). اثربخشی برنامه فرزندپروری مثبت بر خودکارآمدی و سبک والدگری مادران کودکان با اختلالات درونیسازی شده و برونیسازی شده. روانشناسی بالینی و شخصیت، 19(1)، 93-107.
سامانی، سیامک. (1390). کفایت شاخصهای روانسجی نسخه فارسی فرم کودکان. فصلنامه علمی - پژوهشی روشها و مدلهای روانشناختی، 2(5)، 17-29.
شادکام، حسن.، یعقوبی. ابوالقاسم.، زنگنه مطلق، فیروزه. پیرانی، ذبیح.، و محققی، حسین. (1400). تدوین مدل سرزندگی تحصیلی براساس معنا در زندگی با میانجیگری شادکامی در دانشآموزان. پژوهشنامه روانشناسی مثبت، 7(4)، 41-54.
نریمانی، محمد.، رشیدی،. جمال.، و زردی، بهمن. (1398). نقش خودپنداره کودکان، حمایت اجتماعی خانواده و سبک والدگری در پیشبینی سرزندگی تحصیلی دانشآموزان دارای ناتوانی یادگیری خاص. ناتوانیهای یادگیری، 8(3)، 112-133.
ودادیان، زهرا.، آقامحمدیان شعرباف، حمیدرضا.، و کارشکی، حسین. (1398). تدوین و اعتبارسنجی پروتکل مداخلهای گروه درمانی با چند خانواده با تمرکز بر سبک والدگری هدفمند. چهارمین همایش بین المللی افقهای نوین در علوم تربیتی، روانشناسی و آسیب های اجتماعی، تهران.
References
Agasisti, T., Avvisati, F., Borgonovi, F., & Longobardi, S. (2018). Academic resilience: What schools and countries do to help disadvantaged students succeed in PISA.
Albanese, A. M., Russo, G. R., & Geller, P. A. (2019). The role of parental self‐efficacy in parent and child well‐being: A systematic review of associated outcomes. Child: care, health and development, 45(3), 333-363.
Baumeister, R. D., Vohs, K. D., Aaker, J. L., & Garbinsky, E. N. (2013). Some key differences between a happy life and a meaningful life. The Journal of Positive Psychology, 8(6), 505–516.
Delle Fave, A. (2020). Meaning in life: structure, sources and relations with mental and physical health. Acta Philosophica, 29(1), 19-32.
Delle Fave, A., & Soosai-Nathan, L. (2014). Meaning as interconnectedness. Theoretical perspectives and empirical evidence. Journal of Psychology in Africa, 24(1), 53- 78.
Imbs, J., & Mejean, I. (2015). Elasticity optimism. American Economic Journal: Macroeconomics, 7(3), 43-83.
Kok, J. K., Goh, L. Y., & Gan, C. C. (2015). Meaningful life and happiness: Perspective from Malaysian Youth. The Social Science Journal, 52(1), 69-77.
Luthans, F., & Youssef-Morgan, C. M. (2017). Psychological capital: An evidence-based positive approach. The Journal of Organizational Psychology and Organizational Behavior, 4 (17): 1-28.
Maykrantz, S. A., Langlinais, L. A., Houghton, J. D., & Neck, C. P. (2021). Self-leadership and psychological capital as key cognitive resources for shaping health-protective behaviors during the COVID-19 pandemic. Administrative sciences, 11(2), 41.
Mesrabadi, J., Jafariyan, S., & Ostovar, N. (2013). Discriminative and construct validity of meaning in life questionnaire for Iranian students. International Journal of Behavioral Sciences, 7(1), 83-90.
Oishi, S., Choi, H., Koo, M., Galinha, I., Ishii, K., Komiya, A., & Besser, L. L. (2020). Happiness, meaning, and psychological richness. Affective Science, 1(2), 107-115.
Pinquart, M. (2017). Associations of parenting dimensions and styles with internalizing symptoms in children and adolescents: A meta-analysis. Marriage & Family Review, 53(7), 613-640.
Pong, S. L., Johnston, J., & Chen, V. (2010). Authoritarian parenting and Asian adolescent school performance: Insights from the US and Taiwan. International journal of behavioral development, 34(1), 62-72.
Qu, Y., Fuligni, A. J., Galvan, A., & Telzer, E. H. (2015). Buffering effect of positive parent–child relationships on adolescent risk taking: A longitudinal neuroimaging investigation. Developmental cognitive neuroscience, 15, 26-34.
Rahimpour, P., Direkvand-Moghadam, A., Direkvand-Moghadam, A., & Hashemian, A. (2015). Relationship between the parenting styles and students’ educational performance among iranian girl high school students, a cross-sectional study. Journal of Clinical and Diagnostic Research: JCDR, 9(12), JC05.
Seligman, M. E. (2006). Learned optimism: How to change your mind and your life. Vintage.
Templeton, J. (2020). Hope and optimism. Publisher: department of philosophy Ryerson University.
Whittle, S., Simmons, J. G., Dennison, M., Vijayakumar, N., Schwartz, O., Yap, M. B.,... & Allen, N. B. (2014). Positive parenting predicts the development of adolescent brain structure: a longitudinal study. Developmental cognitive neuroscience, 8, 7-17.