اشعری، نرگس.، شفیع آبادی، عبداالله.، و سودانی، منصور. (1388). بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری بر عملکرد تحصیلی و یادگیری خودتنظیم دانش آموزان دختر دوره پیش دانشگاهی شهر اهواز. فصلنامه یافته های نو در روانشناسی (روانشناسی اجتماعی). 3 (1): 111-127.
پورسلیم، حسین. (1395). رابطه کیفیت زندگی در مدرسه با انگیزه تحصیلی و خودشکوفایی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان اردبیل. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه محقق اردبیلی.
حاجی زاده شیراز، اسماعیل.، و زینالی، علی. (1398). نقش هیجان های تحصیلی در سلامت ذهنی دانش آموزان دبیرستانی. مجله رویش روانشناسی، 3 (36): 4-17.
صنوبر، عباس.، و رئیسی، الهام. (1397). پژوهشی تحت عنوان نقش هدف های پیشرفت و معنای تحصیلی در پیش بینی موفقیت تحصیلی دانش آموزان دختر. نشریه رویش روان شناسی، 24 (11): 52-37.
عیسی زادگان، علی.، میکائیلی منیع، فرزانه.، و مروئی میلان، فیروز (1393). رابطه بین امید، خوش بینی و معنای تحصیل با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی، فصلنامه روانشناسی مدرسه. 2(3): 137-152.
فتحی، سعید. (1392). بررسی رابطه بین معنای تحصیلی و انگیزش درونی و بیرونی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پیش دانشگاهی شهر اسلام آباد غرب در سال تحصیلی 92-91. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه ارومیه.
نظری فر، حمیرا. (1397). پیش بینی نگرش به زمان، انگیزه و عملکرد تحصیلی بر اساس معنای تحصیلی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه بوعلی سینا.
یامحمدزاده، پیمان.، و فیض اللهی، زهرا. (1395). تعیین رابطه حمایت اجتماعی، انگیزه تحصیلی با خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های شهر تبریز و آذرشهر. فصلنامه جامعه شناسی کاربردی، 27 (1): 169-157.
References
Astin, A. W. (1999). Student involvement: A developmental theory for higher education.
Burleson, W. (2005). Developing creativity, motivation, and self-actualization with learning systems. International Journal of Human-Computer Studies, 63(4-5), 436-451.
Del Barco, S., & Davidjuk, E. (2017). An Investigation of the Different Levels of Poverty and the Corresponding Variance in Student Academic Prosperity. arXiv preprint arXiv:1705.08082.
Expósito-López, J., Romero-Díaz de la Guardia, J. J., Olmedo-Moreno, E. M., Pistón Rodríguez, M. D., & Chacón-Cuberos, R. (2021). Adaptation of the Educational Motivation Scale Into a Short Form With Multigroup Analysis in a Vocational Training and Baccalaureate Setting. Frontiers in Psychology, 12, 1682.
Goldstein, K. (1940). Human Nature, Cambridge, Mass. Harvard University Press
Harter, S. (1981). A new self-report scale of intrinsic versus extrinsic orientation in the classroom: Motivational and informational components. Developmental psychology, 17(3), 300.
Henderson–King, D., & Smith, M. N. (2006). Meanings of education for university students: academic motivation and personal values as predictors. Social Psychology of Education, 9(2), 195-221.
Jones, A., & Crandall, R. (1986). Validation of a short index of self-actualization. Personality and Social Psychology Bulletin, 12(1), 63-73.
Kenrick, D. T., & Krems, J. A. (2018). Well-being, self-actualization, and fundamental motives: An evolutionary perspective. e-Handbook of Subjective Well-Being. NobaScholar.
Kogut, E. (2016). Adult attachment styles, self-efficacy, and causal attributional style for achievement-related failures. Learning and Individual Differences, 50, 64-72.
Maslow, A. H. (1991). Critique of self‐actualization theory. The Journal of Humanistic Education and Development, 29(3), 103-108.
Noruzi R, Nosrati Heshi K, Hatami M, Motagi Z.(2015). [Evaluating the Relationship between University Atmosphere and University Students' Educational Motivation. (Contact Quality, Cooperation Quality, Student-Centeredness, Emotional Relations) (Case Study)]. Culture in the Islamic University; 5 (14): 76-100. [Persian]
Pekrun, R. (2006). The control-value theory of achievement emotions: Assumptions, corollaries, and implications for educational research and practice. Educational psychology review, 18(4), 315-341.
Pekrun, R., & Perry, R. P. (2014). Control-value theory of achievement emotions. In International handbook of emotions in education (pp. 130-151). Routledge.
Pekrun, R., Goetz, T., Titz, W., & Perry, R. P. (2002). Academic emotions in students' self-regulated learning and achievement: A program of qualitative and quantitative research. Educational psychologist, 37(2), 91-105.
Pekrun, R., Lichtenfeld, S., Marsh, H. W., Murayama, K., & Goetz, T. (2017). Achievement emotions and academic performance: Longitudinal models of reciprocal effects. Child development, 88(5), 1653-1670.
Pintrich, P. R., Smith, D. A., Garcia, T., & McKeachie, W. J. (1993). Reliability and predictive validity of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ). Educational and psychological measurement, 53(3), 801-813.
Reindl, M., Tulis, M., & Dresel, M. (2019). Associations between friends, academic emotions and achievement: Individual differences in enjoyment and boredom. Learning and Individual Differences, 62, 164-173.
Robina Ramírez, R., & Fernández Portillo, A. (2020). What role does touristś educational motivation play in promoting religious tourism among travellers?. Annals of Leisure Research, 23(3), 407-428.
Tyler D.(2018). Self-Actualization in the Meaning of Psychosis. Journal of Humanistic Psychology. 14:0022167818763423.
Zimmerman, B. J., & Kitsantas, A. (2014). Comparing students’ self-discipline and self-regulation measures and their prediction of academic achievement. Contemporary Educational Psychology, 39(2), 145-155.