ابوالقاسمی، عباس.، برزگر، سبحان.، و رستم اوغلی، زهرا. (1393). اثربخشی آموزش یادگیری خودتنظیمی بر خودکارآمدی و رضایت از زندگی در دانش آموزان دارای اختلال ریاضی، ناتوانیهای یادگیری، 4 (2): 21-6.
احمد پور ترکی، زهرا. (1396). اثربخشی آموزش شایستگی هیجانی اجتماعی بر حل مسئله، پرخاشگری و خوشبینی نوجوانان دارای پایگاه اقتصادی پایین. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه گیلان.
آقایی، احمد.، تبریزی، مریم.، و تبریزی، غلامرضا. (1395). رشد اجتماعی در پیش از دبستان. فصلنامه رشد آموزش پیشدبستانی، 30 (12): 42-30.
پاکنهاد، زهرا.، و مداحی، محمدابراهیم. (1396). رابطه رشد اجتماعی و حمایت اجتماعی با تابآوری در دانشجویان. پژوهشهای روان نشناسی اجتماعی، 27 (11): 66-49.
حسینآبادی، لیدا. (1397). تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی-هیجانی بر آگاهی هیجانی و خوکارآمدی در تعامل با همسالان در دانش آموزان کمرو. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه گیلان.
خسروتاش، پریسا.، ابوالمعالی الحسینی، خدیجه.، و هاشمیان، کیانوش. (1396). مقایسه اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی و آموزش اجتماعی هیجانی بر بهبود عملکرد توجه مداوم در دانش آموزان با اختلال ریاضی، مجله روانشناسی استثنایی، 7 (27): 113-79.
عبداللهی پور، فروزان. (1396). تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی برافزایش کفایت اجتماعی و کاهش اختلالات رفتاری دانش آموزان دارای مشکلات هیجانی و رفتاری. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه سمنان.
علی اکبری دهکردی، مهناز.، کاکاجویباری، علی اصغر.، محتشمی، طیبه.، و یکدله پور، نرگس. (1393). اثربخشی برنامه فرزند پروری مثبت بر تنیدگی والدینی در مادران کودکان با آسیب شنوایی. مجله شنوایی شناسی، 23 (6): 75-66.
کریمی، مسعود.، عاشوری، محمد.، و سالمی خامنه، علیرضا. (1396). بررسی رابطه رشد اجتماعی با هوش هیجانی و سلامت روان در دانش آموزان آهسته گام. نشریه توانمندسازی کودکان استثنایی، 803 (114): 94-85.
ملکشاهی، حسین.، کامکاری، کامبیز.، و مکوندی، بهنام. (1398). طراحی، تدوین و استانداردسازی مقیاس ملی رفتارهای انطباقی در کودکان. پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 4(10): 183-199
References
Barlow, A., Mullany, B., Neault, N., Goklish, N., Billy, T., Hastings, R., & Carter, A. (2015). Paraprofessional-delivered home-visiting intervention for American Indian teen mothers and children: 3-year outcomes from a randomized controlled trial. American Journal of Psychiatry, 172(2), 154-162.
Bierman, K. L., Greenberg, M. T., & Abenavoli, R. (2017). Promoting social and emotional learning in preschool: Programs and practices that work. State College, PA: Pennsylvania State University, Edna Bennet Pierce Prevention Research Center.
Byrd, H. T. (2019). Using Social-Emotional Learning to Help Behavioral Problems.
Chung, S., Leung, C., & Sanders, M. (2015). The Triple P–Positive Parenting Programme: the effectiveness of group Triple P and brief parent discussion group in school settings in Hong Kong. Journal of children's services, 10(4), 339-352.
Dell’Armo, K. A., & Tassé, M. J. (2018). The Role of Adaptive Behavior and Parent Expectations in Predicting Post-School Outcomes for Young Adults with Intellectual Disability. Journal of autism and developmental disorders, 1-14.
Dittman, C. K., Farruggia, S. P., Keown, L. J., & Sanders, M. R. (2016). Dealing with disobedience: An evaluation of a brief parenting intervention for young children showing noncompliant behavior problems. Child Psychiatry & Human Development, 47(1), 102-112.
Forehand, R., Jones, D. J., & Parent, J. (2013). Behavioral parenting interventions for child disruptive behaviors and anxiety: What's different and what's the same. Clinical psychology review, 33(1), 133-145.
Grunschel, C., Schwinger, M., Steinmayr, R., & Fries, S. (2016). Effects of using motivational regulation strategies on students' academic procrastination, academic performance, and well-being. Learning and Individual Differences, 49, 162-170.
Inghilleri, P. (2015). 1 Phenomenology of Positive Change: Social Growth. In Enabling Positive Change (pp. 6-17). Sciendo Migration.
Kuhnle, S. (2017). The growth of social insurance programs in Scandinavia: outside influences and internal forces. In Development of Welfare States in Europe and America (pp. 125-150). Routledge.
Lemberger, M. E., Carbonneau, K. J., Selig, J. P., & Bowers, H. (2018). The Role of Social–Emotional Mediators on Middle School Students’ Academic Growth as Fostered by an Evidence‐Based Intervention. Journal of Counseling & Development, 96(1), 27-40.
Lippold, M. A., Davis, K. D., Lawson, K. M., & McHale, S. M. (2016). Day-to-day consistency in positive parent–child interactions and youth well-being. Journal of child and family studies, 25(12), 3584-3592.
Lukinova, E., & Myagkov, M. (2016). Impact of short social training on prosocial behaviors: An fMRI study. Frontiers in systems neuroscience, 10, 60.
Sanders, M. R. (1999). Triple P-Positive Parenting Program: Towards an empirically validated multilevel parenting and family support strategy for the prevention of behavior and emotional problems in children. Clinical child and family psychology review, 2(2), 71-90.
Sanders, M. R. (2005). Triple P: A multi-level system of parenting intervention: Workshop participant notes. The University of Queensland: Brisbane, Australia.
Sanders, M. R., Kirby, J. N., Tellegen, C. L., & Day, J. J. (2014). The Triple P-Positive Parenting Program: A systematic review and meta-analysis of a multi-level system of parenting support. Clinical psychology review, 34(4), 337-357.
Smith, J. D., Dishion, T. J., Shaw, D. S., Wilson, M. N., Winter, C. C., & Patterson, G. R. (2014). Coercive family process and early-onset conduct problems from age 2 to school entry. Development and psychopathology, 26(4pt1), 917-932.
Stiglitz, J. E., & Greenwald, B. C. (2015). Creating a learning society: a new approach to growth, development, and social progress. Columbia University Press.
Szczygieł, D., Buczny, J., & Bazińska, R. (2012). Emotion regulation and emotional information processing: The moderating effect of emotional awareness. Personality and Individual differences, 52(3), 433-437.
Wolf, P., Kurzer, K., Wingert, T., Kuhnt, F., & Zollner, J. M. (2018, June). Adaptive Behavior Generation for Autonomous Driving using Deep Reinforcement Learning with Compact Semantic States. In 2018 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV) (pp. 993-1000). IEEE.
***