پدرام نیا، سوده.، و یوسفی، زهرا. (1397). رابطه ابعاد خردمندی و راهبردهای مهار فکرِ مادران با علائم اختلالات رفتاری دختران. فصلنامه سلامت روان کودک. ۵ (۲): ۱۳۱-۱۴۱.
پور افقی، فرشاد. (1395). نقش سبکهای زندگی، درک اجتماعی و روابط خانوادگی در پیشبینی رضایت زناشویی معلمان جوان. روانشناسی مدرسه، 5(2): 20-38.
خاکپور، ایمان.، نظری، محمد. علی.، و زهراکار،کیانوش. (1393). پیشبینی سازگاری زناشویی بر اساس مثلثسازی و ساختار قدرت. مجله اندیشه و رفتار، 9(33): 37-46.
دهقانی ششده، زهرا.، و یوسفی، زهرا. (1398). مدلسازی معادلات ساختاری میل به طلاق بر اساس متغیرهای سیستمی (مثلثسازی، رابطه با همسر) و متغیرهای روانشناختی (توافقپذیری و شیوههای کنترل) و متغیر اجتماعی (نحوه گذراندن اوقات فراغت) مادران شهر اصفهان. مجله خانواده پژوهی، 19 (1): 155-171.
شماعی زاده، ناهید.، و یوسفی، زهرا. (1397). بررسی روابط چندگانه بین پنج عامل شخصیت و تجربة کودکآزاری با ارتباطات خانوادگی در بین مردم اصفهان. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 19(3): 121-11.
غضنفری، فیروزه. (1389). رابطهی الگوی روابط خانوادگی و خشونت خانواده علیه زنان در استان لرستان. مجله اصول بهداشت روانی، 12(46): 95-488.
References
Ardelt, M. )2003(. Empirical assessment of a three-dimensional wisdom scale. Research on aging, 25(3), 275-324.
Barnes, H. L, Olson, D.H. (1982). Family inventories: Inventories used in a national survey of families across the family life cycle. Parent-adolescent communication scale. St Paul: Family Social Science, University of Minnesota, pp.33-48.
Bowen M. (1976). Theory in the practice of psychotherapy. Family therapy: Theory and practice, 4(1), 2-90.
Bowen, M. (1978). Family Therapy in Clinical Practice. New York (Aronson(.
Bruya, B., & Ardelt, M. (2018). Wisdom can be taught: A proof-of-concept study for fostering wisdom in the classroom. Learning and Instruction, 58, 106-114.
DeMaria R, Twist M.L, Weeks G.R. (2017). Focused genograms: Intergenerational assessment of individuals, couples, and families. Routledge.
Farmer, R. F., & Chapman, A. L. (2016). Behavioral interventions in cognitive behavior therapy: Practical guidance for putting theory into action. American Psychological Association.
Jenkins J. M, Buccioni J. M. 2000. Children's Understanding of Marital Confict and the Marital Relationship. J. Child Psychol. Psychiat, 41 (2), pg. 161-168.
Kerr, M.E., Bowen, M. (1988). Family evaluation. WW Norton & Company.
Kunzmann, U., & Baltes, P. B. 2003. Wisdom-related knowledge: Affective, motivational, and interpersonal correlates. Personality and Social Psychology Bulletin, 29:1104-1119.
Nordahl, H., & Wells, A. (2019). In or out of work: A preliminary investigation of mental health, trait anxiety and metacognitive beliefs as predictors of work status. Clinical Psychologist, 23(1), 79-84.
Patten, M. L., & Newhart, M. (2017). Understanding research methods: An overview of the essentials. Routledge.
Rea, J., Behnke, A., & Huff, N., & Allen, K. (2015). The role of online communication in the lives of military spouses. Contemporary Family Therapy, 37 (3), 329-339.
Salinger, J. M., O'Brien, M. P., Miklowitz, D. J., Marvin, S. E., & Cannon, T. D. (2018). Family communication with teens at clinical high-risk for psychosis or bipolar disorder. Journal of Family Psychology, 32(4), 507.
Sellers, R., Emsley, R., Wells, A., & Morrison, A. P. (2018). The role of cognitive and metacognitive factors in non‐clinical paranoia and negative affect. Psychology and Psychotherapy: Theory, Research and Practice, 91(2), 169-185.
Sellers, R., Wells, A., & Morrison, A. P. (2018). Are experiences of psychosis associated with unhelpful metacognitive coping strategies? A systematic review of the evidence. Clinical psychology & psychotherapy, 25(1), 31-49.
Sternberg, R. J. (2004). What is wisdom and how can we develop it?. The Annals of the American Academy of Political and Social Science, 591(1), 164-174.
Sternberg, R. J., & Jordan, J. (Eds.). (2019). The Cambridge handbook of wisdom. New York, NY, USA:: Cambridge University Press.
Wells, A. (2002). Emotional disorders and metacognition: Innovative cognitive therapy. John Wiley & Sons.
Wells, A., & Davies, M. I. (1994). The Thought Control Questionnaire: A measure of individual differences in the control of unwanted thoughts. Behavior Research and Therapy, 32(8), 871-878