TY - JOUR ID - 151895 TI - طراحی و اعتبارسنجی بسته آموزشی مدیریت استرس و خشم بر مبنای روش کتاب درمانی و بازی درمانی JO - خانواده درمانی کاربردی JA - AFTJ LA - fa SN - AU - خواجه نظامی, الهام AU - رضوی, ویدا سادات AU - اندیشمند, ویدا AU - سلطانی, امان الله AD - دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی، گروه روانشناسی، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران AD - استادیار گروه روانشناسی تربیتی ، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی،کرمان، ایران AD - استادیارگروه روانشناسی تربیتی، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی،کرمان، ایران AD - استادیار گروه روانشناسی، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران Y1 - 2023 PY - 2023 VL - 4 IS - 2 SP - 186 EP - 204 KW - بسته آموزشی KW - مدیریت استرس و خشم KW - کتاب درمانی KW - بازی درمانی KW - کودکان DO - 10.22034/aftj.2022.328586.1386 N2 - هدف: هدف پژوهش حاضر، طراحی و اعتبارسنجی بسته آموزشی مدیریت استرس و خشم بر مبنای روش کتاب درمانی و بازی درمانی در کودکان بود. روش پژوهش: این پژوهش چند وجهی است، کندو کاو در این پدیده چند وجهی محقق را به انتخاب روش تحقیق آمیخته کیفی-کمّی) سوق داد. از میان روش‌های تحقیق آمیخته از طرح تحقیق آمیخته اکتشافی متوالی استفاده خواهد شد. به منظور جمع آوری داده ها، علاوه بر استفاده از مطالعات کتابخانه‌ای و مبانی نظری بر گرفته از تحلیل محتوا، از مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته برای درک بیشتر استفاده خواهد شد. یافته ­ها: نتایج این بررسی نشان می‌دهد که پکیج‌های بازی درمانی، قصه درمانی می‌تواند مورد استفاده روان شناسان در درمان کردن استرس و خشم در کودکان قرار گیرد. نتایج حاصل همچنین نشان داد میانگین پرخاشگری و استرس پس از استفاده از بازی درمانی و کتاب درمانی، به طور معناداری کاهش داشته است. نتیجه­ گیری: یافته‌های به دست آمده از این پژوهش اشاره به این موضوع دارد که استفاده از این روش­ها، منجر به کاهش استرس کودکان و افزایش پذیرش آنها در جامعه می­شود. UR - https://www.aftj.ir/article_151895.html L1 - https://www.aftj.ir/article_151895_58cfddbe17e069196ad7372d310854b0.pdf ER -