TY - JOUR ID - 143692 TI - اعتبار یابی الگوی تحقق و بالندگی عشق و نقش آن در تربیت عاطفی جوانان JO - خانواده درمانی کاربردی JA - AFTJ LA - fa SN - AU - بحری, نادره AU - سرمدی, محمدرضا AU - ایمانی نائینی, محسن AD - دانشجوی دکتری گروه علوم تربیتی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران AD - استاد گروه علوم تربیتی، پیام نور، تهران، ایران AD - دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 3 IS - 1 SP - 385 EP - 401 KW - عشق KW - تربیت عاطفی KW - سند تحول KW - فلسفه اگزیستانسیالیسم KW - اندیشمندان مسلمان DO - 10.22034/aftj.2022.314164.1250 N2 - هدف: هدف این پژوهش، اعتبار سنجی الگویی برای تحقق و بالندگی عشق و نقش آن در تربیت عاطفی از منظر فیلسوفان اگزیستانسیالیسم و نقد آن بر مبنای آرای اندیشمندان مسلمان برای سند تحول در نظام آموزش و پرورش است. روش پژوهش: روش پژوهش حاضر، آمیخته است که در بخش اول با استفاده از سندکاوی به استخراج عامل ها و مولفه‌های مرتبط با موضوع پژوهش در  آثار فیلسوفان اگزیستانسیالیسم پرداخته و در مرحله دوم با استفاده از روش دلفی ، با 10 نفر از خبرگان عرصه تربیتی مصاحبه به عمل آمد و نظرات آن‌ها در خصوص شاخص‌های استخراج شده در طراحی و اعتبار سنجی الگوی تحقق و بالندگی عشق و نقش آن در تربیت عاطفی از منظر فلسفه اگزیستانسیالیسم و و اندیشمندان مسلمان گردآوری شد. یافته‌ها: بر اساس مدل استخراج شده، عوامل عشق مسیحی (الهی)، وظیفه محوری، نفی عشق طبیعی، نفی خودپرستی، عشق به دیگری.، عشق الهی، وحدت وجودی، آگاهی،نادیده گرفتن ظواهر اغفال کننده، بیرون آمدن از خود، عشق به نمود خدا در دیگری در قالب پرسشنامه و در چندین مرحله مورد ارزیابی خبرگان قرار گرفت. نتیجه‌گیری: نتایج تحلیل فازی نشان داد که؛ با توجه به آنکه اختلاف میانگین‌ها بیش از 2/0 است، یک‌بار دیگرمراحل توزیع پرسشنامه و میانگین نظرات خبرگان محاسبه شد و از آنجایی‌که اختلاف میانگین پرسشنامه سوم و چهارم به زیر 2/0 رسیده بود؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که اجماع خوبی بین نظر خبرگان وجود دارد و نتایج 4 مرحله انجام فرآیند دلفی فازی اطمینان دقت و صحت نتایج را به اثبات می‌رساند. UR - https://www.aftj.ir/article_143692.html L1 - https://www.aftj.ir/article_143692_7083a989f532bf3dacac73c5e5b7889c.pdf ER -