%0 Journal Article %T طراحی و اعتبارسنجی بسته آموزشی مدیریت استرس و خشم بر مبنای روش کتاب درمانی و بازی درمانی %J خانواده درمانی کاربردی %I انجمن ایرانی مطالعات زنان %Z 3041-8798 %A خواجه نظامی, الهام %A رضوی, ویدا سادات %A اندیشمند, ویدا %A سلطانی, امان الله %D 2023 %\ 06/22/2023 %V 4 %N 2 %P 186-204 %! طراحی و اعتبارسنجی بسته آموزشی مدیریت استرس و خشم بر مبنای روش کتاب درمانی و بازی درمانی %K بسته آموزشی %K مدیریت استرس و خشم %K کتاب درمانی %K بازی درمانی %K کودکان %R 10.22034/aftj.2022.328586.1386 %X هدف: هدف پژوهش حاضر، طراحی و اعتبارسنجی بسته آموزشی مدیریت استرس و خشم بر مبنای روش کتاب درمانی و بازی درمانی در کودکان بود. روش پژوهش: این پژوهش چند وجهی است، کندو کاو در این پدیده چند وجهی محقق را به انتخاب روش تحقیق آمیخته کیفی-کمّی) سوق داد. از میان روش‌های تحقیق آمیخته از طرح تحقیق آمیخته اکتشافی متوالی استفاده خواهد شد. به منظور جمع آوری داده ها، علاوه بر استفاده از مطالعات کتابخانه‌ای و مبانی نظری بر گرفته از تحلیل محتوا، از مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته برای درک بیشتر استفاده خواهد شد. یافته ­ها: نتایج این بررسی نشان می‌دهد که پکیج‌های بازی درمانی، قصه درمانی می‌تواند مورد استفاده روان شناسان در درمان کردن استرس و خشم در کودکان قرار گیرد. نتایج حاصل همچنین نشان داد میانگین پرخاشگری و استرس پس از استفاده از بازی درمانی و کتاب درمانی، به طور معناداری کاهش داشته است. نتیجه­ گیری: یافته‌های به دست آمده از این پژوهش اشاره به این موضوع دارد که استفاده از این روش­ها، منجر به کاهش استرس کودکان و افزایش پذیرش آنها در جامعه می­شود. %U https://www.aftj.ir/article_151895_58cfddbe17e069196ad7372d310854b0.pdf