بخشی پور، عباس.، وجودی، بابک.، محمود علیلو، مجید.، و عبدی، رضا. (1395). اثربخشی درمان فراتشخیصی یکپارچه در کاهش علائم اختلال افسردگی اساسی. اندیشه و رفتار در روان شناسی بالینی، 11(41): 67-76.
پور محسنی کلوری، فرشته.، و اسلامی، فینا. (1395). بررسی اثربخشی شناخت درمانی گروهی مبتنی بر ذهن آگاهی بر سلامت روان و کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر. فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی سلامت،5(20):67-48
پورفرج، مجید.، و رضا زاده، حلیمه. (1397). اثربخشی رواندرمانی مثبت نگر بر شادکامی و امید به زندگی بیماران سرطانی. فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 9(33): 119-136.
حسینی، زینب السادات.، احمدی، وحید.، و مامی، شهرام. (1400). اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و شادکامی مردان مصرفکننده متآمفتامین. خانواده درمانی کاربردی، 2(1):177-199
خوش خطی، نازیلا.، امیری مجد، مجتبی.، بزازیان، سعیده.، و یزدی نژاد، علیرضا. (1399). اثربخشــی شــناخت درمانــی مبتنــی بــر ذهــن آگاهی بــر شــدت درد بیمــاران کلیــوی تحــت همودیالیــز. بیهوشی و درد، ۱۱ (۱): ۱-۱۳
خوشلهجه، انیس. (1391). نظریه خانوادهدرمانی بوئن. تهران: نشر بعثت.
دهقان منشادی، منصور.، دیبازر، سارا.، حیدری، یاسر.، و کلانترزاده، فهیمه. (1400). اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر کاهش استرس و کمالگرایی دانشآموزان دختر مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه شهر یزد. طلوع بهداشت، ۲۰ (۱): ۷۹-۶۹
ستاری، مریم.، و عرفانی، نصرالله. (1398). تأثیر درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر کمالگرایی منفی، استرس و اضطراب دانشآموزان دختر دوره دوم متوسطه. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد،62(5): 1834-1845
شوشتری رضوانی، مهدیه.، جلادتی، سیده فاطمه.، حجت انصاری، زینب.، و بهرامی، مهلا. (1400). اثربخشی آموزش مثبت نگری بر سلامت روان دانش آموزان. رویکردی نو در علوم تربیتی.3(1):40-45
شیرین زاده دستگیری، صمد.، بشلیده، کیومرث.، حمید، نجمه.، مرعشی، سیدعلی.، و هاشمی شیخ شبانی، سیداسماعیل. (1394). اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر نشخوار فکری، افسردگی و کارکردهای اجرایی در بیماران مبتلا به افسردگی. روان شناسی بالینی، 7(3):37-48
صادقی، انسیه.، سجادیان، ایلناز.، و نادی، محمدعلی. (1399). مقایسۀ اثربخشی ذهن آگاهی شفقتمحور و شناختدرمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر نگرشهای ناکارآمد، خودکنترلی و سلامت روان. پژوهش نامه روانشناسی مثبت. 6(1):31-48
صفرزاده، مجید.، و جهانگیری، محمد مهدی. (1397). اثربخشی ذهن آگاهی مبتنی بر کاهش استرس بر تنش شغلی و سلامت عمومی راهبران قطار شهر کاشان. فصلنامه علمی تخصصی طب کار، ۱۰ (۴): ۳۱-40
کیامرثی، آذر.، نریمانی، محمد.، صبحی قراملکی، ناصر.، و میکاییلی، نیلوفر. (1397). اثربخشی درمانهای شناختی-رفتاری و مثبت نگر بر عملکرد اجتماعی- انطباقی و فرسودگی تحصیلی دانش آموزان کمالگرا، مجله روانشناسی مدرسه،7(2): 240-260
کهریزی، شقایق.، تقوی، محمدرضا.، قاسمی، رامین.، و گودرزی، محمدعلی. (1396). تأثیر شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر اضطراب، افسردگی و علائم جسمانی بیماران مبتلا به آسم. مجله علوم پزشکی رازی، ۲۴ (۱۵۴): ۳۶-۲۷
محمدعلیزاده نمینی، اناهیتا.، و اسمعیل زاده آخوندی، محمد. (1395). مقایسه ی مؤلفه های ذهن آگاهی و مزاج های عاطفی در افراد با افسردگی اساسی، اضطراب منتشر و افراد بهنجار. مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت، ۳ (۴): ۲۶-۱۲
مرادی زاده، سیروس.،
ویسکرمی، حسنعلی.،
میردریکوند، فضل الله.،
قدم پور، عزت اله.، و
غضنفری، فیروزه. (1398). بررسی و مقایسه اثربخشی رواندرمانی مثبتنگر و واقعیتدرمانی بر کاهش کمالگرایی و استرستحصیلی دانشآموزان دختر تیزهوش.
روانشناسی افراد استثنایی،9(34):79-110
مشایخ، علی اکبر.، و حسینی، علیرضا. (1399). بررسی سلامت عمومی معلمان فعال و غیر فعال شهر چمستان. مجله علمی علوم حرکتی و رفتاری،3: 235-227
نریمانی، محمد.، زاهد، عادل.، و گلپور، رضا. (1391). رابطه ذهن آگاهی، سبکهای مقابلهای و هوش هیجانی با سلامت روانی
در دانشجویان. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی، 5(19):91-105.
هوشمندی، مرضیه. (1393). رابطه ابعاد کمالگرایی با باورهای معرفت- شناختی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی. واحد ارسنجان.
یوسفی، فریده. (1385) بررسی رابطة راهبردهای شناختی تنظیم هیجان با افسردگی و اضطراب در دانش آموزان مراکز راهنمایی استعدادهای درخشان. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 6(4): 871-892
References
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-5). American Psychiatric Pub.
Butler, A. C., Chapman, J. F., Forman, E. M., & Beck, A. T. (2006). The empirical status of cognitivebehavioral therapy: A review of meta-analyses. Clinical Psychology Review, 26, 17–31.
Dockray, S., & Steptoe, A. (2010). Positive affect and psychobiological processes. Neuroscience & Biology-Behavioral Reviews, 35 (1), 69-75.
Flett, G. L., Greene, A., & Hewitt, P. L (2004). Dimensions of perfectionism and anxiety sensitivity. Journal of Rational-Emotive Cognitive Behavior Therapy, 22, 39-57.
Ford Q, Gross J. (2018). Emotion regulation: Why beliefs matter.Canadian Psychology/ psychologie canadienne,59(1), 1
Garnefski, N., Kraaij, V., & Spinhoven, P. (2002). Manual for the use of the Cognitive Emotion Regulation Questionnaire. Leiderdorp, The Netherlands: DATEC.
Hu T, Zhang D, Wang J, Mistry R, Ran G, Wang X. (2014). Relation between emotion regulation and mental health: A meta-analytic review. Psychological Reports, 114, 341-362.
Huffman J.C, Millstein R.A, Mastromauro C.A, Moore S.V, Celano C.M, Bedoya C.A, et al. (2016). A positive psychology intervention for patients with an acute coronary syndrome: treatment development and proof-of-concept trial. J Happiness Stud., 17(5): 1985- 2006
Layous, K., Lee, H., Choi, I., & Lyubomirsky, S. (2014). Culture matters when designing a successful happiness-increasing activity: A comparison of the United States and South Korea. Journal of Cross-Cultural Psychology, 44 (8), 1294–1303.
Lyubomirsky, S., & Layous, K. (2013). How do simple positive activities increase wellbeing?. Current Directions in Psychological Science,, 22(1): 57-62.
Melrose, Sh. (2011). Perfectionism and Depression: Vulnerabilities Nurses Need to Understand. Nursing Research and Practice, 11 (1), 31-5.
Peterson, C., Park, N. (2016). Orientation to happiness and life satisfaction: The full life versus the empty life. Journal of Happiness Studies, 6: 25-41.
Rebecca Crone (2009).Mindfulness –based Cognitive therapy; The CBT Distinctive Feature series; Rebecca Crone.
Sawyer K, Zunszain P, Dazzan P, Pariante M. (2019). Intergenerational transmission of depression: clinical observations and molecular mechanisms.Molecular psychiatry,24(8), 1157-1177.
Sayegh L, Locke D, Pistilli D, Penberth J, Chachamovich E, McCullough J, Turecki G. (2015). Cognitive behavioural analysis system of psychotherapy for treatment-resistant depression: adaptation to a group modality.Behaviour Change,29(2),97-108
Segal, Z, V. Wiliams, J. M. G. & Teasdale, J. D. (2002). Mindfulness-Bassed cognitive therapy for depression: A New Approach to Prevanting cognitive Behavioral therapy. Book Reviews. 1(3), 11.
Seligman, M. E. P., Steen, T., Park, N., & Peterson, Ch. (2005). Positive psychology Progress: Empirical validation of interventions. American Psychology, 60 (5), 410-421.
Sergeant, S., & Mongrain, M. (2014). An online optimism intervention reduces depression in pessimistic individuals. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 13, 157- 165.
Sin, N. L., & Lyubomirsky, S. (2009). Enhancing well-being and alleviating depressive symptoms with positive psychology interventions: A practice-friendly meta-analysis. Journal of Clinical Psychology, 65 (5), 467-487