اسفندیاری، محمد سینا.، و دارابی، جلیل (1395). اثربخشی گروه درمانی شناختی رفتاری برر تنظیم هیجان زنان مطلقه، کنفرانس بینالمللی روانشناسی، علوم تربیتی و علوم رفتاری.
اصغری، فرهاد.، قاسمی جوبنه، رضا.، حسینی صدیق، مریم السادات.، و جامعی، مینو (1395). اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر تنظیم هیجان و کیفیت زندگی زنان دارای همسر معتاد. فرهنگ مشاوره و روان درمانی، 26(26)، 116-133.
ایوبی، فرحناز.، قدرتی، سیما.، و سادات رضوی، مرضیه (1396). اثربخشی مشاوره گروهی گشتالتی بر هوش هیجانی دانشجویان. فصلنامه مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، 3(3)، 110-124.
بشارت، محمدعلی (1388). بررسی مقدماتی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان. گزارش پژوهشی. دانشگاه تهران.
بشارت، محمدعلی (1393). بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان در نمونهای از جامعه ایران. مجله دانشکده پرستاری و مامایی، پیاپی، 84.
تاج دهقانی، سیمین (1391). نقش واسطه ای سبک های دلبستگی در ارتباط بین ویژگیهای شخصیتی و هوش هیجانی در بهورزان مرکز بهداشت شهرستان شیراز. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
ذبیحی، هدیه.، پورابراهیم؛، تقی.، و منصور؛ لادن (1395). بررسی اثربخشی گروه درمانی گشتالتی بر تنظیم شناختی هیجان زنان مطلقه، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مشاوره، دانشگاه شهید بهشتی تهران.
حسن آبادی، حمیدرضا.، فرزاد، ولی الله.، رضاخانی، سیمین دخت.، ایزانلو، بلال.، و حبیبی؛ مجتبی (1399). پژوهش های چندمتغیری کاربردی (طرح و تفسیر)، تهران: انتشارات رشد.
راخ، نسرین (1397). بررسی تأثیر آموزش واقعیت درمانی گروهی بر دشواری تنظیم هیجان و خودکارآمدی دانشآموزان دختر دوره متوسطه دوم، فصلنامه مطالعات روانشناختی و علوم تربیتی، 4(1)، 116-125.
سعادتی، هیمن.، یونسی، جلال.، فروغان، مهشید.، و لشنی، لیلا. (1392). اثربخشی گشتالت درمانی بر شادکامی سالمندان. سالمند: مجله سالمندی ایران. ۸ (۲): ۷-۱۵.
سهراب نژاد، سجاد.، یونسی، سیدجلال.، دادخواه، اصغر.، و بیگلریان، اکبر. (1394). اثربخشی آموزش مفاهیم واقعیت درمانی بر تعارضات والد-فرزندی و خودکارآمدی در نوجوانان پسر. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام. ۲۳ (۶): ۱۱۰-۱۲۰.
شفیعآبادی، عبدالله.، و ناصری؛ غلامرضا (1398). نظریه های مشاوره و روان درمانی (چاپ بیست و هشتم). تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
عارفی، مژگان.، و گنجوری، مرضیه (1396). تأثیر آموزش مبتنی بر واقعیت درمانی بر بهزیستی روانشناختی دانشآموزان ناشنوا، فصلنامه مددکاری اجتماعی، 6(1)، 21-28.
قریشی، منصوره.، و بهبودی، منصوره (1396). اثربخشی آموزش واقعیت درمانی گروهی بر تنظیم هیجان و افزایش خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان دختر. فصلنامه علمی پژوهشی سلامت اجتماعی، 4(3)، 233-243.
کاظمی، سعید (1398). بررسی بلوغ و نوجوانی. اراک: جهاد دانشگاهی، واحد استان مرکزی.
کاکیا، لیدا. (1389). تأثیر مشاوره گروهی مبتنی بر واقعیت درمانی بر بحران هویت در دانشآموزان دورهی راهنمایی تحصیلی، اصول بهداشت روانی، 12(42): 430-437.
کیانی، احمدرضا.، و بهرامی، فاطمه (1395). تنظیم هیجان کودکان: راهنمای گام به گام برای والدین، معلمان، مشاوران و روانشناسان، تهران: انتشارات ارجمند.
محمد، هامون.، و برجعلی، محمود. (1400). پیشبینی رشد پس از آسیب بر اساس سبکهای دلبستگی و تنظیم شناختی هیجان در دختران مهاجر ایرانی. خانواده درمانی کاربردی، 2(4): 369-384
محمدی، محسن.، و طالبی، ریحانه (1394). اثربخشی گشتالت درمانی گروهی بر کاهش تهاجم و کینه توزی دانشآموزان پسر دبیرستانی، فرهنگ مشاوره و روان درمانی (فرهنگ مشاوره)، 6(24)، 131-143.
مولائی، راحله (1389). رابطه فراشناخت حالتی و تنظیم هیجان شناختی با عملکرد تحصیلی و موفقیت تحصیلی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
نامجو، فرهاد.، سجادیان.، و گل پرور، محسن. (1400). تدوین بسته آموزشی ارتقاء وضعیت روان شناختی فرزندان خانوادههای شاهد و ایثارگر و مقایسه اثربخشی آن با درمان پردازش شناختی بر تحمل پریشانی و تنظیم شناختی هیجان آنان. خانواده درمانی کاربردی، 2(3): 296-319.
References
Brackett, M. A., Rivers, S. E. & Salovey, P. (2011). Classroom emotional climate, teacher affiliation, and student conduct. The Journal of classroom interaction, 27-36.
Brownll, P. (Ed.). (2019). Handbook for theory, research, and practice in Gestalt therapy. Cambridge Scholars Publishing.
Dana, U. (2008). Alternative and complementary therapies. Journal of American Medicine; 103, 235-242.
Garnefski, N., & Kraaij, V. (2006). Cognitive emotion regulation questionnaire–development of a short 18-item version (CERQ-short). Personality and individual differences, 41(6), 1045-1053.
Guyer, A. E., Silk, J. S., & Nelson, E. E. (2016). The neurobiology of the emotional adolescent: From the inside out. Neuroscience & Biobehavioral Reviews, 70, 74-85.
Izard, C. E. (2013). Human emotions. Springer Science & Business Media.
Leung, G. S. M., & Khor, S. H. (2017). Gestalt Intervention Groups for Anxious Parents in Hong Kong: A Quasi-Experimental Design. Journal of evidence-informed social work, 14(3), 183-200.
Neumann, D., Westerhof-Evers, H. J., Visser-Keizer, A. C., Fasotti, L., Schönherr, M. C., Vink, M., ... & Spikman, J. M. (2017). Effectiveness of a treatment for impairments in social cognition and emotion regulation (T-ScEmo) after traumatic brain injury: a randomized controlled trial. Journal of Head Trauma Rehabilitation, 32(5), 296-307.
Nevis, E. C. (Ed.). (2014). Gestalt therapy: Perspectives and applications. CRC Press.
Roberton, T., Daffern, M., & Bucks, R. S. (2012). Emotion regulation and aggression. Aggression and violent behavior, 17(1), 72-82.
Sheppes, G., Suri, G., & Gross, J. J. (2015). Emotion regulation and psychopathology. Annual review of clinical psychology, 11, 379-405.
Siegel, J. P. (2015). Emotional regulation in adolescent substance use disorders: Rethinking risk. Journal of child & adolescent substance abuse, 24(2), 67-79.
Staemmler, F. M. (2016). Towards a theory of regressive processes in Gestalt therapy. Aggression, Time, and Understanding: Contributions to the Evolution of Gestalt Therapy, 235.
Troy, A.S.(2012).Cognitive reappraisal ability as aprotective factor: Resilience to stress across time and context .Doctoral of philosophy .Denver University.
Wagner, D. D & Heatherton, T. F. (2011). Giving in to Temptation. Handbook of self-regulation: Research, theory, and applications, 41.
Wubbolding, R. E; Brickell, J; Imhof, L; In-za Kim, R; Lojk, l & Al-Rashidi, B (2004). Reality Therapy: A Global Perspective. International Journal for the Advancement of Counselling. 26 (3), 219-228.