احمدوند، محمدعلی(1392). روانشناسی بازی. تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
اسمعیلی گوجار، صلاح.، و پورروستائی اردکانی، سعید (1398). تأثیر بازیهای رایانه ای آموزشی چندکاربره برخط بر مهارتهای اجتماعی و تواناییهای شناختی دانش آموزان. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 15(51): 230 –211
اشکور کیایی، علیرضا (1395). اثربخشی بازیهای رایانه ای بر بهبود مهارتهای اجتماعی کودکان درخودمانده با عملکرد بالا. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبائی.
آقازاده، محرم، (1388)، روشهای نوین تدریس، تهران:انتشارات آییژ.
حیدری کمرودی، صوفیا.، خوارزمی رحیم آبادی، رحمت اله.، و باباپور واجاری، مریم. (1398). تأثیر آموزش مهارت حل مسأله بر میزان رشد اجتماعی نوآموزان پیش دبستانی. رویش روان شناسی، ۸ (۶) :۷۸-۶۹
سبزوار، مریم.، لیاقتدار،
محمدجواد.، و عابدی،
احمد. (1394). مقایسه ابعاد مهارت های اجتماعی دانش آموزان ابتدایی مدارس غیردولتی بدون کیف و دولتی شهر اصفهان،
رویکردهای نوین آموزشی،21(10): 88-100
سیف، علی اکبر (1396). روانشناسی پرورشی نوین. تهران: انتشارات دوران.
شریعتمداری، علی (1390). جامعه و تعلیم و تربیت، تهران:انتشارات امیرکبیر .
رحیمی، قدوس.، پیرخضرانیان، مریم.، و فاضل، فهیمه (1395). بررسی نقش بازی در رشد مهارتهای اجتماعی دانش آموزان. هفتمین کنفرانس بین المللی روانشناسی و علوم اجتماعی. مرکز همایشهای بین المللی رازی.
عبداللهی، راشن.، اخلاقی یزدی نژاد، فاطمه.، و بنی اسدی موسی آبادی، مژگان (1395). رابطه کار با بازیهای رایانه ای و سازگاری (آموزشی، عاطفی و اجتماعی) در نوجوانان. مجله علوم خبری. 4 (20): 14 - 29 .
عمادی، سید رسول.، و عروتی موفق، مهین (1395). تأثیر بازیهای آموزشی گروهی مبتنی بر محیط یادگیریِ سازنده گرا بر پرورش مهارت تفکر خلاق. فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، ۶ (1): 144 - 19 .
غنایی چمن آباد، علی.، و کارشکی، حسین. (1391). تأثیر آموزش حرکات موزون ورزشی بر هوش و رشد اجتماعی کودکان پیش دبستانی. افق دانش، 18(4): 207-203.
صنعتگر، رایحه.، و اسماعیلی، مریم. (1399). اثر بخشی بازی درمانی گروهی بر پذیرش اجتماعی و امید در کودکان مبتلا به سرطان. خانواده درمانی کاربردی، 1(2): 125-140
فردانش، هاشم (1392). طراحی آموزشی ؛مبانی، رویکردها و کاربردها، تهران: انتشارات سمت.
قاسمی ولاشانی، هادی (1395). فراتحلیل تأثیر بازیهای رایانه ای بر مهارتهای اجتماعی دانش آموزان. دومین کنفرانس ملی بازیهای رایانه ایفرصتها و چالشها، اصفهان. دانشگاه اصفهان.
محمدزاده، منیره.، صفرنواده، مریم.، و قدسی، احقر. (1401). تاثیر آموزش مبتنی بر رویکرد ساختن گرایی بر یادگیری مشارکتی دانش آموزان در درس علوم و پایداری آن در طول زمان. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، ۱۵ (1) :۹۰-۷۹
محمدی نائینی، مسعود.، رنجدوست، شهرام.، و طهماسب زاده شیخلار، داود. (1400). شناسایی مولفههای موثر در اجرای روشهای تدریس و ارزشیابی برنامهدرسی ریاضی دوره ابتدایی. دوفصلنامه مطالعات روانشناختی نوجوان و جوان، ۲ (۲): ۳۷۶-۳۶۵
مقدم، مصطفی.، و ترکمان، منوچهر (1390). بازی های آموزشی. تهران : انتشارات مدرسه.
مهدوی نسب، یوسف.، فردانش، هاشم.، طلایی، ابراهیم.، و حاتمی، جواد. (1395). طراحی و اجرای بازی آموزشی درس همسایگان ایران بر اساس اصول سازنده گرایی و ارائه چارچوبی برای طراحی بازی آموزشی. فصلنامه تعلیم و تربیت. 9:12۸ - 40 .
نسیم، سعید.، و ضرابیان، فرزانه(1399). نظریه های یادگیری و الگوهای تدریس، تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور
وفایی فر، گلاویژ.، قادری، مصطفی.، و ملکی آوارسین، صادق. (1401). مطالعه ابعاد و مؤلفه های ارزشیابی کیفی توصیفی در کلاس های چندپایه دوره ابتدایی. دوفصلنامه مطالعات روانشناختی نوجوان و جوان، ۳(۱): ۳۰۲-۲۹۲
References
Bobbitt, K. C., & Gershoff, E. T. (2016). Chaotic experiences and low-income children's social-emotional development. Children and youth services review, 70, 19-29.Isaacs, S.)susan) (2013). Social development in young children (Vol. 20). Routledge.
Glazer, K. (2015). Imagining a constructionist game-based pedagogical model: Using tabletop role-playing game creation to enhance literature education in high school English classes. Pepperdine University.
Gorsuch, R. L., & McPherson, S. E. (1989). Intrinsic/extrinsic measurement: I/E-revised and single-item scales. Journal for the Scientific study of Religion ,28(3) 348-354.
Gresham, F. M., & Elliott, S. N. (1990). Social skills rating system: Manual. American guidance service.
Hsiao, H. S., Chang, C. S., Lin, C. Y., Chang, C. C., & Chen, J. C. (2014). The influence of collaborative learning games within different devices on student’s learning performance and behaviors. Australasian Journal of Educational Technology, 30(6).
Johnson, D. W., & Johnson, R. T. (1999). Learning together and along: Cooperative, competitive, and individualistic learning (5th ed.). Boston, MA: Allyn & Bacon.
Mayer, B., & Harris, C. (2010). Libraries got game: Aligned learning through modern board games. American Library Association.
Noemí, P. M., & Máximo, S. H. (2014). Educational games for learning. Universal Journal of Educational Research, 2(3), 230-238.
Park, S. B., Jung, J. J., & You, E. (2015). Storytelling of collaborative learning system on augmented reality. In New Trends in Computational Collective Intelligence (pp. 139-147). Springer, Cham.
Polin, L. G. (2018). A constructivist perspective on games in education. In Constructivist education in an age of accountability (pp. 163-188). Palgrave Macmillan, Cham.
Reaney, M. J., & Whateley, A. (2019). The place of play in education. Routledge.
Ren, L., Hu, B. Y., & Song, Z. (2019). Child routines mediate the relationship between parenting and social-emotional development in Chinese children. Children and Youth Services Review, 98, 1-9.
Sekaran, U., & Bougie, R. (2019). Research methods for business: A skill building approach. john wiley & sons.
Slavin, R. E. (2014). Cooperative Learning and Academic Achievement: Why Does Groupwork Work?.[Aprendizaje cooperativo y rendimiento académico:¿ por qué funciona el trabajo en grupo?]. Anales de Psicología/Annals of Psychology, 30(3), 785-791.
Theng, L. F., & Mai, N. (2013). Students' perceptions of a constructivist classroom: A collaborative learning approach. In 2013 IEEE 63rd Annual Conference International Council for Education Media (ICEM) (pp. 1-11). IEEE.
Vasalou, A., Khaled, R., Holmes, W., & Gooch, D. (2017). Digital games-based learning for children with dyslexia: A social constructivist perspective on engagement and learning during group game-play. Computers & Education, 114, 175-192
Zemliansky, P., & Wilcox, D. (Eds.). (2010). Design and Implementation of Educational Games: Theoretical and Practical Perspectives: Theoretical and Practical Perspectives. IGI Global