اسدی، ولی. (1390). تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر هوش معنوی دانش آموزان دختر دبیرستانی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی.
اشرفی، مهناز.، و منجزی، فرزانه. (1390) ثمربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر میزان پرخاشگری دانشآموزان دختر دوره متوسطه، 3(1): 81-98.
اعظمی، محمود.، جعفری، علیرضا.، و کریمی، ناهید. (1391). بررسی تأثیر آموزش مهارتهای زندگی در افزایش خلاقیت کودکان دبستان. نشریه علمی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 2(3): 27-43
اولسون، متیو. اچ و هرگنهان، بی.آر. (1398). مقدمهای بر نظریههای یادگیری. ترجمه علیاکبر سیف، 1398، چاپ هشتم، تهران: دوران (تاریخ نشر اثر به زبان اصلی 2004)
آقایار، سیروس.، و شریفی درآمدی، پرویز (1386). هوش هیجانی، کاربرد هوش هیجانی درمحیط کار، یادگیری، ارتباطات، انگیزش، رهبری، سازمانها بیماریهای روانی اصفهان: سپاهان.
براتی، مجید.، اله وردی پور، حمید.، معینی، بابک.، فرهادی نسب، عبدالله، محجوب، حسین.، و جلیلیان، فرزانه.(1390). اثربخشی آموزش مهارتهای حل مسئله بر کنترل رفتاری ادراکشده امتناع از سوءمصرف مواد محرک در بین دانشجویان. فصلنامه بهداشت دانشکده بهداشت یزد، 10(2): 92-81.
بشارت، محمدعلی.، خدابخش، محمدرضا.، فراهانی، حجتاله.، و رضازاده، سیدمحمدرضا (1390). نقش واسطهای خود شیفتگی در رابطه بین همدلی و کیفیت روابط بین شخصی. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 1(17): 7-23.
بهرامی خوندابی، فاطمه (1383). بررسی رابطه بین خودکنترلی و کیفیت زندگی در بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه اصفهان. دومین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان.
پازارگادی، مهرنوش.، خطیبان، مهناز.، و اشک تراب، طاهره. (1386). کاربرد تحلیل کیفی محتوا در تبیین حیطههای ارزشیابی عملکرد اعضای هیأت علمی پرستار. نشریهی دانشکدهی پرستاری و مامایی شهید بهشتی، 59: 57-68.
پورمحمدرضای تجریشی، معصومه.، جلیل آبکنار، سیده سیمه.، و عاشوری، محمد. (1392). اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر خودتوانمندسازی اجتماعی دانشآموزان پسر با اختلال ریاضی. مجله روانشناسی بالینی. 5(2): 1-11
جویس بروس، مارشاویل.، و کالهون، کالهون. (2015)، الگوهای تدریس، ترجمه بهرنگی، محمدرضا، 1394، تهران: نشر کمال تربیت.
حسینی نسب، سیدداوود.، مصرآبادی، جواد.، و آقاجانزاده، ناهید. (1389). بررسی تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر عزت نفس دانشآموزان دختر پایه سوم مقطع متوسطه تبریز، نشریه علمی آموزش و ارزشیابی، 3(11): 47-63
دلاور، علی. (1396). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی (ویرایش دوم). تهران: رشد.
ذهبیون، لیلا.، و احمدی، غلامرضا.(1388). تفکر خلاق و رابطه آن با موفقیت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، 6(21): 38-49
رشیدزاده، عبدالله.، و مرادی، فریبا. (1398). بررسی اثربخشی آموزش تفکر انتقادی بریادگیری مهارتهای زندگی دانش آموزان. فصلنامه تعلیم و تربیت، 6(11): 102-112
زارع ، حسین.، پیرخائفی، علیرضا.، و مبینی، داود.(1389). بررسی اثر بخشی آموزش مهارتهای حل مسئله بر ارتقاخلاقیت مهندسان. با توجه به نسخ شخصیتی آنان، فصلنامه تازه های روانشناسی صنعتی سازمانی، 1(3): 56-49.
ساعتچی، محمود.، کامکاری، کامبیز.، و عسکریان، مهناز. (1395). آزمونهای روانشناختی. تهران: نشر ویرایش.
سبحانی نژاد، مهدی.، زراعتی، محسن.، مرادی، شعبان.، و حیدرپور، بیژن.(1392). پرورش مهارتهای تفکر خلاق با رویکرد حل مسئله در برنامه درسی دانشجویان. مدیریت نظامی، 13(50): 48-56
شاه احمدی، سیدمحمدرضا.(1390). ضرورت و نقش آموزش مهارتهای زندگی به کودکان و نوجوانان در رسانه (صدا و سیما(. فصلنامه علمی ـ تخصصی کودک، نوجوان و رسانه، 1(2): 15-26
شریعتمداری، علی (1389). نقد و خلاقیت در تفکر. انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تهران.
کرمی باغطیفونی، زهرا. (1393). تدریس مدل علی جهت تبیین سازه خلاقیت بر اساس متغیرهای مکنون هوش، سرعت پردازش اطلاعات و باز بودن نسبت به تجربهها در دانشجویان شهر تهران. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی.
References
Adalbajarnardotir, S., and Rafnsson. F. D. (2002) Adolescent antisocial behavior and substance use: longitudinal analysis. Addictive Behaviors.27, 227-240.
Agogué, M; Poirel, N; Pineau, A; Houdé, O & Cassotti, M. (2014). The impact of age and training on creativity: A design-theory approach to study fixation effects. j ourna l h o mepa ge: h t tp://www.elsevier.com/locate/tsc.
Cramer, B. (2008). Relationship satisfaction and conflict style in romantic relationship. The Journal of psychloy, b4 – 337 – 342.
Diergarten, A.K; Möckel, T; Nieding, G & Ohler, P. (2017). The impact of media literacy on children's learning from films and hypermedia. Journal of Applied Developmental Psychology.
Elo, S., & Kyngas, H. (2014). The qualitative content analysis process. Journal Compilation, 22, 107-115.
Goldstein, M. R., Lewis, G. F., Newman, R., Brown, J. M., Bobashev, G., Kilpatrick, L., Seppälä, E.M., Fishbein, D. H., and Meleth, S. (2016). Improvements in well-being and vagal tone following a yogic breathing-based life skills workshop in young adults: Two open-trial pilot studies. Int J Yoga, 9(1), 20–26.
Julien, H. (2008). Content analysis. in L. M. Given (Ed.), The sage encyclopedia of qualitative research methods (pp. 120-121). London: Sage.
Kaushal, R &.Kwantes, T.C. (2006). "the role of culture and personality in choice of conflict management strategy". Internatinal Journal Relations, 30. pp579-603.
Lopez, S, J. (2011). The encyclopedia of positive psychology. Vol(1). Wiley- Black wellpublishing Ltd.
Louise, A. E. , Herbert, W. M. , Rhonda, G. C. , Garry, E. R. (2004). The effectiveness of a peer support program in enhancing self-concept and other desirable outcomes. Self concept Enhancement and learning Facilitation Research Center, University of western Sydney. Australia, ELL03779
Sjoberg, S. (2013). Constructivism and Learning. International Encyclopedia of Education (Third Edition), 485-490.
Unicef. (2003). Which skills are life skill? Available at: WWW.Life skill- based education.
WHOQOL Group. (1998). The World Health Organization Quality of Life scale (WHOQOL): Development and general psychometric properties. Social Science and Medicine, 46(1), 569 -585.
Wilburn, V. R. , Smith, D. E. (2005). Stress, self-esteem and suicidal ideation in late adolescents. Adol. 40(157): 33-45.