ارشدی، نسرین.، فردوسی زاده، امیر.، و نیسی، عبدالکاظم. (1398). طراحی و آزمودن الگویی از برخی پیشایندهای شادکامی در کار. مشاوره شغلی و سازمانی، 14(56): 292-271.
بنیسی، پریناز.، شمس اسفندآباد، حسن.، و امامیپور، سوزان. (1398). تأثیر آموزش فلسفه به کودک بر تحمل ابهام و مهارتهای اجتماعی. مجله روان شناسی اجتماعی، 13(50): 55-45.
پارسایی، سجاد.، عطایی قراچه، نسیم.، و رستمی، ربابه. (1396). ارتباط بین استحکام روانی با شادکامی در ورزشکاران جانباز و معلول شهر شیراز در سال 1395. مجله علوم پزشکی پارس، 15 (3): 23-16.
جزایری، سیدحسین.، دلاور، علی.، و درتاج، فریبرز. (1397). رابطه ویژگیهای شخصیتی، هوش هیجانی، سبک دلبستگی و فعالیتهای ارادی با میزان شادکامی زنان شاغل. مجله علمی پژوهشی یافته. ۲۰ (۳): ۶۷-۸۲.
جمالی، مکیه.، نوروزی، آزیتا.، و طهماسبی، رحیم. (1392). عوامل موثر بر خودکارآمدی تحصیلی و ارتباط آن با موفقیت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر سال 92-1391. مجله آموزش در علوم پزشکی، 13 (8): 629-641.
رشیدی کوچی، فریده.، نجفی، محمود.، و محمدی فر، محمدعلی. (1396). نقش سرمایه های روانشناختی مثبت و عملکرد خانواده در پیش بینی شادکامی در دانش آموزان دبیرستانی. پژوهش نامه روانشناسی مثبت، 2 (3): 95-75.
علی پور، احمد.، و آگاه هریس، مژگان. (1386). پایایی و روایی فهرست شادکامی آکسفورد در ایرانیها. فصلنامه علمی پژوهشی روان شناسی تحولی: روان شناسان ایرانی، 3 (12): 298-287.
فاتحی دهاقانی، امیرعباس.، و یوسفی، فریده. (1396). نقش واسطه ای پایداری روانی در رابطه بین شیوه های والدگری و تبلور وجودی. فصلنامه علمی پژوهشی روان شناسی تحولی: روان شناسان ایرانی، 14 (54): 120-107.
فرهادی، مهران.، محققی، حسین.، عبدالهیمقدم، مریم.، و حسنوند، فضلالله. (1395). طراحی مدلی برای تبیین شادکامی بر اساس سبکهای مقابله با استرس و تابآوری در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان همدان. فصلنامه روان شناسی تربیتی، 12(41): 184-163.
قانع سنگ آتش، اسما.، میرزازاده، زهرا سادات.، عظیم زاده، سیدمرتضی.، و عبدالملکی، حسین. (1394). بررسی نقش سرمایه روانشناختی بر سرمایه اجتماعی دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه های مشهد، مجله پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی، 4 (3): 106-91.
هاشمی، نظام.، سوری، احمد.، و عاشوری، جمال. (1394). ارتباط سرمایه اجتماعی و سرسختی روانشناختی با سلامت عمومی بیماران مبتلا به دیابت نوع دو. فصلنامه علمی- پژوهشی پرستاری دیابت، 4(1): 53-43.
References
Ahmadi F, Naeinian MR, Hydarinasab L. To Study Simple and Multiple Correlation among Extroversion
and Psychological Hardiness with Happiness in Students Regarding to Sexuality. J Clin Psychol 2015 1(7):63-73. (Persian).
Avey, J. B., Luthans, F., & Jensen, S. M. (2009). Psychological capital: A positive resource for combating employee stress and turnover. Human resource management, 48(5), 677-693.
Avey, J. B., Luthans, F., Smith, R. M., & Palmer, N. F. (2010). Impact of positive psychological capital on employee well-being over time. Journal of Occupational Health Psychology, 15(1), 17-28.
Avey, J. B., Reichard, R. J., Luthans, F., & Mhatre, K. H. (2011). Meta-analysis of the impact of positive psychological capital on employee attitudes, behaviors, and performance. Human Resource Development Quarterly, 22(2). 127-152.
Biswas-Diener, R., & Wiese, C. W. (2018). Optimal levels of happiness. Handbook of well-being. Salt Lake City, UT: DEF Publishers.
Cabello, R., & Fernandez-Berrocal, P. (2015). Under which conditions can introverts achieve happiness? Mediation and moderation effects of the quality of social relationships and emotion regulation ability on happiness. PeerJ, 3, e1300.
Carmona–Halty, M., Salanova, M., Llorens, S., & Schaufeli, W. B. (2019). How psychological capital mediates between study–related positive emotions and academic performance. Journal of Happiness Studies, 20(2), 605-617.
Daniel-Gonzalez, L., Moral-de la Rubia, J., Martínez-Martí, M. L., & García-Cadena, C. H. (2021). A predictive model of happiness among medical students. Current Psychology, 1-12.
Diener, E., Seligman, M. E., Choi, H., & Oishi, S. (2018). Happiest people revisited. Perspectives on Psychological Science, 13(2), 176-184.
Dimmock, S. G., Kouwenberg, R., & Wakker, P. P. (2016). Ambiguity attitudes in a large representative sample. Management Science, 62(5), 1363-1380.
Doerr, C. (2018). Mental toughness, well-being, and coach-created motivational climate within collegiate athletics. Mental.
Ellsberg, D. (2015). Risk, ambiguity and decision. Routledge.
Etikariena, A. (2018). The effect of psychological capital as a mediator variable on the relationship between work happiness and innovative work behavior. Diversity in Unity: Perspectives from Psychology and Behavioral Sciences, 23, 379-386.
Fenton, M. (2019). How Tolerance for Task Ambiguity Is Influenced by Emotional Intelligence Within Organizational Settings (Doctoral dissertation, Azusa Pacific University).
Ford, T. E., Lappi, S. K., & Holden, C. J. (2016). Personality, humor styles and happiness: Happy people have positive humor styles. Europe's journal of psychology, 12(3), 320.
Freire, T., & Ferreira, G. (2019). Do I need to be positive to be happy? Considering the role of self-esteem, life satisfaction, and psychological distress in Portuguese adolescents’ subjective happiness. Psychological Reports, 0033294119846064.
Freire, T., & Ferreira, G. (2019). Do I need to be positive to be happy? Considering the role of self-esteem, life satisfaction, and psychological distress in Portuguese adolescents’ subjective happiness. Psychological Reports, 0033294119846064.
Gillett, C. B., Bilek, E. L., Hanna, G. L., & Fitzgerald, K. D. (2018). Intolerance of uncertainty in youth with obsessive-compulsive disorder and generalized anxiety disorder: A transdiagnostic construct with implications for phenomenology and treatment. Clinical psychology review, 60, 100-108.
Godwin, W. (2015). Enquiry concerning political justice: and its influence on morals and happiness. Penguin UK.
Gucciardi, D. F. (2017). Mental toughness: progress and prospects. Current Opinion in Psychology, 16, 17-23.
Helliwell, J. F., Layard, R., Sachs, J., & De Neve, J. E. (2020). World happiness report 2020.
Hirsch, C. R., Meeten, F., Krahé, C., & Reeder, C. (2016). Resolving ambiguity in emotional disorders: The nature and role of interpretation biases. Annual review of clinical psychology, 12, 281-305.
Hornsey, M. J., Bain, P. G., Harris, E. A., Lebedeva, N., Kashima, E. S., Guan, Y., ... & Blumen, S. (2018). How much is enough in a perfect world? Cultural variation in ideal levels of happiness
pleasure, freedom, health, self-esteem, longevity, and intelligence. Psychological science, 29(9), 1393-1404.
Hubscher-Davidson, S. (2020). The Psychology of Sustainability and Psychological Capital: New Lenses to Examine Well-Being in the Translation Profession. European Journal of Sustainable Development Research, 4(4), em0127.
Jebb, A. T., Tay, L., Diener, E., & Oishi, S. (2018). Happiness, income satiation and turning points around the world. Nature Human Behaviour, 2(1), 33-38.
Johnson, K. L. (2020). Exploring the Relationship Between Mental Toughness and Self-Compassion in the Context of Sport Injury: A Mixed Methods Approach (Doctoral dissertation, University of Saskatchewan.
Ko, M. S. (2019). The Influence of Nursing Professionalism and Academic Self-Efficacy on Nursing Student's Happiness. Health Communication, 14(2), 85-92.
Kun, A., & Gadanecz, P. (2019). Workplace happiness, well-being and their relationship with psychological capital: A study of Hungarian Teachers. Current Psychology, 1-15.
Kushlev, K., Heintzelman, S. J., Lutes, L. D., Wirtz, D., Kanippayoor, J. M., Leitner, D., & Diener, E. (2020). Does happiness improve health? Evidence from a randomized controlled trial. Psychological Science, 31(7), 807-821.
Laposa, J. M., Collimore, K. C., Hawley, L. L., & Rector, N. A. (2015). Distress tolerance in OCD and anxiety disorders, and its relationship with anxiety sensitivity and intolerance of uncertainty. Journal of anxiety disorders, 33, 8-14.
Lauriola, M., & Iani, L. (2017). Personality, positivity and happiness: A mediation analysis using a bifactor model. Journal of Happiness Studies, 18(6), 1659-1682.
Loton, D. J., & Waters, L. E. (2017). The mediating effect of self-efficacy in the connections between strength-based parenting, happiness and psychological distress in teens. Frontiers in Psychology, 8, 1707.
Loton, D. J., & Waters, L. E. (2017). The mediating effect of self-efficacy in the connections between strength-based parenting, happiness and psychological distress in teens. Frontiers in Psychology, 8, 1707.
McCarthy, L., & Hyland, J. (2018). An examination of emotional intelligence as a predictor of mental toughness; considerations for employee performance and subjective happiness.
McGeown, S., St. Clair-Thompson, H., & Putwain, D. W. (2018). The development and validation of a mental toughness scale for adolescents. Journal of Psychoeducational Assessment, 36(2), 148-161.
Mitmansgruber, H., Smrekar, U., Rabanser, B., Beck, T., Eder, J., & Ellemunter, H. (2016). Psychological resilience and intolerance of uncertainty in coping with cystic fibrosis. Journal of Cystic Fibrosis, 15(5), 689-695.
Ranney, R. M., Behar, E., & Bartoszek, G. (2019). Individuals intolerant of uncertainty: The maintenance of worry and distress despite reduced uncertainty. Behavior therapy, 50(3), 489-503.
Schultz, D. P., & Schultz, S. E. (2016). Theories of personality. Cengage Learning.
Sheldon, K. M., & Lyubomirsky, S. (2021). Revisiting the sustainable happiness model and pie chart: can happiness be successfully pursued?. The journal of positive psychology, 16(2), 145-154.
Stratta, P., Capanna, C., Dell’Osso, L., Carmassi, C., Patriarca, S., Di Emidio, G., ... & Rossi, A. (2015). Resilience and coping in trauma spectrum symptoms prediction: A structural equation modeling approach. Personality and Individual Differences, 77, 55-61.
Turan, M. B., Bahadir, Z., & Certel, Z. (2015). The relationship with the personal qualities of ability about conflict resolution of physical education and sport teacher candidates. Procedia-Social and Behavioral Sciences. 174, 3390-3396.
Wakker, P. P. (2010). Prospect theory: For risk and ambiguity. Cambridge university press.
Zeiger, J. S., & Zeiger, R. S. (2018). Mental toughness latent profiles in endurance athletes. PLoS One, 13(2), e0193071.