اسکندری، سجاد.، رفاهی، ژاله. (1395). رابطه بین تجربه آزار در کودکی و تمایزیافتگی با رضایت جنسی در زنان و مردان شاغل در اداره آموزشوپرورش شهرستان گراش. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت
بهزادی، بهناز.، سروقد، سیروس.، و سامانی، سیامک. (1390). تحلیل عامل تأییدی بر نسخه فارسی مقیاس پیوند والدینی پارکر. مجله روشها و مدلهای روانشناختی، 2(6): 81-98
بهزادی، بهناز. (1390). بررسی کفایت روانسنجی نسخه فارسی پرسشنامه پیوند والدینی پارکر در جمعیت دانشآموزان. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت
پاکدامن، شهلا.، و خانجانی، مهدی. (1390). نقش فرزندپروری ادراک شده در رابطه بین سبکهای دلبستگی و جمعگرایی در دانشجویان. فصلنامه پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، 1(4): 102-81
پورنقاش تهرانی، سیدسعید.، و امینی تهرانی، محمدعلی. (1398). تأثیر تجربههای ناگوار در روابط دوران کودکی بر سلامت روان دانشجویان. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران، 7(2): 244-231
نوربخش، محمدرضا. (1392). بررسی رابطه کودک آزاری و پرخاشگری در جوانان و نوجوانان غیردانشجوی شهرستان ماکو. پایاننامه کارشناسی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات.
خراسانی زاده، عاطفه.، پورشریفی، حمید.، رنجبری پور، طاهره.، باقری، فریبرز؛ و پویامنش، جعفر. (1398). الگوی ساختاری رابطه بین الگوهای ارتباطی والد-فرزند و طرحوارههای ناسازگار اولیه با میانجیگری سبکهای دلبستگی. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 13(1 پیاپی 49): 76-55
خوشنویس، الهه.، افروز، غلامعلی؛ و اسماعیلی، علیرضا. (1396). تعیین سهم ادراک خطر بر اساس ویژگیهای شخصیتی در رانندگان خطرآفرین. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 8(2 پیاپی 30): 84-71
رحمانی، شمس اله.، یارمحمدزاده، پیمان.، حبیبی کلیبر، رامین. (1396). الگوی ساختاری رفتاری قلدری بر اساس ادراکهای محیط خانوادگی و ویژگیهای شخصیتی در نوجوانان. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 11(2 پیاپی 42): 253-237
رستمی، مهدی.، سعادتی، نادره؛ و قزلسفلو، مهدی. (1394). بررسی رابطهی تجربه آزاردیدگی در کودکی با شیوههای مقابله با تنش و طرحوارههای ناسازگار اولیه. مجله اصول بهداشت روانی، 6(17): 277-269
رستمی، مهدی.، عبدی، منصور.، و حیدری، حسن. (1393). بررسی انواع بدرفتاری در دوران کودکی با بخشش خانواده اصلی و خانواده فعلی در افراد متأهل. فصلنامه اندیشه و رفتار، 8(32): 89-77
سعیدی، زینب. (1391). رابطه شیوههای فرزند پروری و دلبستگی به دیگران با مسئولیتپذیری بین دانش آموزان دختر دوره متوسطه. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
قزلسفلو، مهدی.، و رستمی، مهدی. (1394). بررسی رابطه کودک آزاری با ویژگیهای شخصیتی و رفتار پرخطر. مجله علوم پزشکی کرمانشاه، 2(19): 101-93
ملازاده، جواد. (1381). رابطه سازگاری زناشویی با عوامل شخصیت و سبکهای مقابلهای در فرزندان شاهد. رساله دکتری روانشناسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس
هاشمی، سعدالله.، درتاج، فریبرز.، سعدی پور، اسماعیل.، اسدزاده، حسن. (1396). الگوی ساختاری احساسات شرم و گناه بر اساس شیوههای فرزندپروری والدین: نقش واسطهای سبکهای دلبستگی. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 11(4 پیاپی 44): 493-475.
References
Lindberg DM, Wood JN, Campbell KA, Scribano PV, Laskey A, Leventhal JM, … Runyan DK. Research priorities for a multi-center child abuse pediatrics network - capnet. Child Abuse Negl. 2017;65:152–157
Lee, H. Y. & Kim, Y. K. (2011) Gender effect of catechol-o-methyltransferaseval158met polymorphism on suicidal behaviour. Neuropsychobiology, 63(3):82-177
Healy, K. L., Sanders, M. R., & Iyer, A. (2015). Facilitative parenting and children’s social, emotional and behavioral adjustment. Journal of Child and Family Studies, 24(6), 1762–1779
Manetaa, EK., Cohen S., Schulz M.S., & Waldinger R.J. (2015). Linkages between childhood emotional abuse and marital satisfaction: The mediating role of empathic accuracy for hostile emotions. Child Abuse Negl, 44:8-17
Rothon, C., Head, J., Klineberg, E., & Stansfeld, S. (2011). Can social supportprotect bullied adolescents from adverse outcomes? A prospective study on theeffects of bullying on the educational achievement and mentalhealth ofadolescents at secondary schoolsin East London. Journal of Adolescence, 34(1):471-483.
Salcun, S. (2015). New frontiers and applications of attachment theory. Frontiersin Psychology, 6(1): 1-3
Simard, V., Moss, E., & Pascuzzo, K. (2011). Early maladaptive schemas and childand adult attachment: A 15-year longitudinal study. Psychol Psychother, 84(4):349-366.
Tasi, M. H., Chen, Y. H., Chen, C. D., Hsiao, C. Y., & Chien, C, H. (2011).Deliberate self-harm by Taiwanese adolescents. Acta Paediatr, 100(11): 117-128.
Vrolijk-Bosschaart T. F., Brilleslijper-Kater S. N. & Verlinden E. (2018). A Descriptive Mixed-Methods Analysis of Sexual Behavior and Knowledge in Very Young Children Assessed for Sexual Abuse: The ASAC Study. Frontiers in Psychology, 9; 16-27